B2B Webináře: Jak na úspěch (bez "webináře")

Zvyšte registrace a účast na vašich online akcích. Data z roku 2024 ukazují: Buďte kreativní, plánujte série a zvyšte frekvenci.


Tablet zobrazující rozhraní ve stylu streamovací platformy s nabídkou B2B vzdělávacích sérií a epizod.

Webináře jsou všude, což znamená, že vaše publikum má více než kdy jindy na výběr, na které se přihlásit. A pokud nezískáte taková čísla návštěvnosti, jaká byste si přáli, může být ve hře několik faktorů.

Před několika lety, abychom se dozvěděli co nejvíce o B2B webinářích, se tým Goldcast rozhodl analyzovat data, která jsme měli k dispozici, včetně společností, které je pořádají, a toho, jaký obsah webinářů publikum hledá.

V naší nejnovější studii, 2024 B2B Webinar Benchmark Report, jsme prosívali exponenciálně více dat, která jsme měli k dispozici, abychom analyzovali, zda se situace drží na stejné úrovni, nebo se posouvá nějakým konkrétním směrem. Za "webinář" jsme považovali webináře s jedním sezením, které trvaly 90 minut nebo kratší dobu, a vyloučili jsme všechna data, která těmto kritériím neodpovídala.

Zde je několik věcí, které byste měli vědět, až budete plánovat své webináře v nadcházejícím roce.

Přestaňte v názvu používat slovo "webinář

Označení vaší akce jako "webinář" může vést k 50% poklesu počtu registrací. To se může zdát překvapivé, ale dává to smysl: Lidé se nechtějí přihlašovat na stále stejné a ohrané webináře, které viděli už mnohokrát. Chtějí nový, svěží, vzrušující obsah - i když jeho hlavním účelem je vzdělávat je nebo je něco naučit.

Zde máte povolení být kreativní. Vymyslete energizující způsoby, jak obsah zarámovat a prezentovat, a nechte název, aby se diváci poprvé podívali na to, co je čeká.

Jako příklad se podívejte na Trendy sociálních sítí 2024 od společnostiHootsuite: Pohled do budoucnosti. Na akci se zaregistrovalo více než 15 tisíc účastníků a na první pohled je vidět, o čem akce je: Lidé se sejdou na živé virtuální akci a budou analyzovat současné trendy v sociálních médiích a předpovídat, co přinese budoucnost.

Ale co kdyby se tato událost jmenovala "Hootsuite 2024 Social Webinar"? Vidíte, jak použití slova "webinář" okamžitě utlumí energii, kterou cítíte při čtení názvu?

Mějte to na paměti, až budete pojmenovávat své vlastní akce, a najděte způsoby, jak účinněji povzbudit své publikum.

Začněte plánovat série webinářů (a nazvěte je tak)

Vzhledem k tomu, co jsme se právě dozvěděli, se tento návrh může zdát rozporuplný, ale data ukazují, že lidé chtějí vidět více sérií událostí - a nejlepší způsob, jak dát o svých sériích vědět, je nazvat je sérií.

Když se zamyslíte nad hlavními způsoby konzumace obsahu, pravděpodobně často navštěvujete weby jako Netflix, MAX, Amazon Prime apod. Jako divákům se většině z nás velmi líbí, že můžeme obsah sledovat pouhým pohybem prstu. Vaši diváci jsou na tom stejně jako vy! I když se jedná o obsah B2B, který by sledovali, chtějí seriály, které se dají sledovat - tak jim je poskytněte.

Můžete uspořádat otevřený seriál, kde se budete pravidelně setkávat, nebo můžete naplánovat uzavřený seriál s předem stanoveným počtem dílů.

Seriály vám umožňují budovat větší autoritu značky v konkrétních tématech a usnadňují zvyšování konzistence (o které si povíme příště).

Zvažte zvýšení frekvence

Společnosti pořádají v průměru 22 webinářů ročně. To je o 69 % více než při prvním zveřejnění srovnávací zprávy a vychází to přibližně na dva webináře měsíčně.

Pokud jich tedy pořádáte méně, nevyužíváte výhod expozice a povědomí o značce, které mají jiné společnosti.

Samozřejmě byste neměli spěchat s pořádáním webinářů, pokud nemáte kvalitní obsah, který byste mohli prezentovat, ale je skvělý čas se více zapojit. Technologie se vyvinuly tak, aby bylo snazší vytvářet značkové a poutavé webináře ve velkém měřítku. Lidé jsou také zvyklí účastnit se virtuálních akcí a vy můžete využít webináře k oslovení globálního publika.

Pokud se vám nedaří dosáhnout cíle 22 webinářů ročně, zvažte, zda si nestanovit malý cíl. Pokud jich pořádáte 10 ročně, můžete si dát za cíl jeden měsíčně (celkem 12 za rok).

Hledejte způsoby, jak proces zefektivnit a automatizovat všude tam, kde to jde, abyste si příliš nezvyšovali současnou pracovní zátěž.

Je čas myslet ve velkém

Někteří lidé spekulovali, že webináře získaly popularitu až během pandemie, ale náš výzkum tuto teorii vyvrací. Přinejmenším ve světě B2B se webináře stále rozšiřují - a vedoucí pracovníci by měli věnovat pozornost.

Chcete-li vyniknout a zvýšit šanci, že se lidé na vaše webináře přihlásí a zúčastní se jich, zvažte tato data:

  1. Při pojmenovávání svých webinářů myslete kreativně.

  2. Proveďte brainstorming nápadů na série událostí.

  3. Zkuste pořádat webináře pravidelněji, aby si na vás publikum zvyklo a začalo vás považovat za myšlenkového lídra v dané oblasti.


Mohlo by vás zajímat