Obrázky, které prodávají: 7 tipů pro vyšší konverze

Využijte vizuální prvky chytře a proměňte návštěvníky v zákazníky.


Pár sleduje webovou stránku eshopu na tabletu.

Obrázky nejen oživují webové stránky, ale také umožňují jejich lepší konverzi. Lidé už nechtějí webové stránky jen procházet - chtějí je zažít. Použití správných obrázků může zvýšit konverze vašeho webu a získat lepší kontakt s cílovou skupinou.

Stále však najdete mnoho webových stránek, které si neuvědomují důležitost obrázků, pokud jde o maximální využití stávající návštěvnosti. Níže uvádíme několik osvědčených tipů, které vám pomohou zvýšit konverzní poměr inteligentním používáním obrázků na celém webu.

Tip 1 - Emoce vládnou

Mnoho lidí nakupuje z emocionálních důvodů. Pokud v nich vyvoláte ten správný pocit, začnou jednat. Stejné pravidlo platí i při výběru obrázků pro vaše stránky. Pozitivní obrázek vyvolává pozitivní emoce. Může to být úsměv, úsměv nebo gesto. Emoce jsou mocné, a fungují.

Vaši zákazníci a potenciální zákazníci nejsou hloupí. Vědí, co se jim snažíte sdělit, a vidí to. Dejte jim pocit, že jsou dobří, šťastní, hrdí, žádaní - budou s vámi souhlasit a lépe se s vámi spojí. Výhody využití emocí mohou být velmi silné, ale záleží na tom, jak to uděláte.

Human Touch je společnost, která prodává masážní a wellness produkty. Jejich webové stránky velmi inteligentně využívají obrázky k předání svého sdělení. Nejenže ukazují produkt, ale také umožňují svým zákazníkům si ho představit.

Obrázek zde použitý jasně vyjadřuje radost a štěstí. Dává jejich potenciálním zákazníkům správnou představu o tom, co mohou zažívat. Mohli jednoduše ukázat obrázky křesla, aniž by ho někdo používal, ale oni šli o krok dál aby ukázali relaxační účinek výrobku.

Tip 2 - Zvažte použití maskota

Všimli jste si někdy své oblíbené stránky s malou karikaturou? Maskoti stránek jsou v dnešní době velmi populární. Webové stránky a blogy je používají pro budování značky. Používají se k vytvoření vazby s návštěvníky. Pomáhají webům vytvořit si v mysli publika silnou image. Jak vám ale maskot pomůže lépe konvertovat? Zde je několik způsobů:

I. Maskot může upevnit váš marketingový motiv.

II. Maskot může mít mnohem zapamatovatelnější efekt při budování značky:

III. Je mnohem snazší vytvořit požadovaný emocionální efekt:

Když se rozhlédnete, najdete stránky s různými typy maskotů. Většina těchto stránek je úspěšná. A ani vás to nebude stát moc peněz, abyste to pro své stránky udělali. Spousta kreativních designérů souhlasí s tím, že vám ho vytvoří za přijatelnou cenu.

Pokud se zabýváte online marketingem, měli byste znát Mail Chimp - velmi úspěšnou službu e-mailového marketingu. Této společnosti se v krátké době podařilo získat značný podíl na trhu. A to především díky kvalitě svých služeb a působivým obrázkům, které používá ve své značce.

Tip 3 - Dodejte svým obrázkům lidský rozměr

Zvyšte konverzní poměr svých webových stránek pomocí lidských tváří. Přimějí vaše potenciální zákazníky, aby se více soustředili, a to je přitáhne ke společnému bodu zájmu. Skutečnější už to být nemůže.

Medalia Art je stránka, která prodává umění. Nic velkolepého na tom není, ale test fotografie versus obraz, který provedli, stojí za povšimnutí. Webová stránka, která je internetovým obchodem s uměním, představuje obrazy od různých umělců přímo na své domovské stránce. Během A/B testování vyměnili obrazy s fotografií umělce. Jejich cílem bylo dosáhnout většího zapojení uživatelů.

Díky této malé, ale důležité změně se jejich konverzní poměr zvýšil - což nečekali. Jejich web zaznamenal skoro 95% nárůst konverzí!

Tip 4 - Přemýšlejte netradičně

Dnešní technologie vám umožňují mnohem více - využijte je. Jste omezeni pouze svou představivostí. Lidé chtějí vidět něco nového, a to i na webových stránkách. Zařiďte, aby vaše webové stránky svými obrázky křičely "Jsem jiný".

Due Maternity, internetový obchod zaměřený na těhotné ženy, ví, co znamená myslet netradičně. Aby svým potenciálním zákazníkům poskytli skutečnou představu o svých produktech, udělali něco jedinečného. Pomocí pokročilé "dynamické obrazové technologie" použili na webových stránkách obrázky, které lze otáčet - o 360 stupňů.

Výsledek? Stránky s těmito rotujícími obrázky měly lepší výsledky než standardní dvourozměrné obrázky. A jejich konverzní poměr pro tyto konkrétní produkty vzrostl o 27 % - to vše díky jednoduchému zvratu.

Tip 5 - Zobrazit ověření

Díky čemu fungují televizní reklamy? Modelky, herci a náhodní lidé používají produkt. Chválí ho, milují ho a šílí z něj. To je to, co dělá tyhle reklamy tak zajímavými. Ale důležitější otázka zní: Proč to funguje?

Je to jednoduché - lidé chtějí třetí názor. Než si něco koupí, chtějí se cítit bezpečně. Chtějí být přesvědčeni. Nechtějí se rozhodnout špatně. Když vidí, že ostatní jsou s výrobkem spokojeni, přesvědčí se.

Pokud jsou na vašich webových stránkách fotografie spokojených zákazníků, vaše konverze roste. Je to přirozený proces, který se nikdy nezmění. Přidejte špetku referencí spolu s jejich obrázky a voila - je pravděpodobné, že se váš konverzní poměr automaticky zvýší.

Infusionsoft je společnost, která prodává kompletní prodejní a marketingový softwarový nástroj pro malé podniky. Jejich webové stránky jsou profesionální a dobře umístěné. Na své domovské stránce strategicky použili obrázky zákazníků spolu s jejich referencemi.

Fotografie zákazníků neschovávali někde hluboko v útrobách. Proč? Protože vědí, jak na své potenciální zákazníky působit, aby se cítili jako doma, a ukazují, jak důvěryhodný je jejich produkt. Něco, co je nezbytné pro růst míry konverze.

Tip 6 - Jde o ně, ne o vás

Pokud chcete dosáhnout vyššího konverzního poměru, zdokonalte se v umění výběru obrázků. Vaši potenciální zákazníci se zajímají sami o sebe. Váš produkt nebo společnost ho nezajímají. Je to faktor "já", který nakonec dělá kouzlo. Ukažte návštěvníkům, že jsou na správné cestě. Ať se cítí příjemně. Přimějte je zažít to, co po nich chcete. To vám otevře dveře a přiměje více lidí, aby si vás oblíbili - aby u vás nakoupili.

Coconut Bliss prodává zmrzlinu. Ale jsou jiní, jejich přístup je nový. Jejich produkt vypadá a působí více osobně než komerčně. Říkají tomu evoluce zmrzliny.

To se odráží v designu jejich webových stránek a v použitých obrázcích. Velmi přirozený snímek páru, který si pochutnává na zmrzlině. Obrázky použité na jejich domovské stránce jsou relevantní a profesionálně provedené. Pokud jste zmrzlináři, určitě vás jejich nabídka zaujme. Už jen proto, že stránky používají správné obrázky ke sdělení správných myšlenek. Na "ozdobu" svých stránek nepoužili žádné obrázky, ale smysluplné obrázky.

Tip 7 - Přestaňte používat špatné fotografie

Devadesátá léta jsou pryč. Éra webu 1.0 skončila. Nastal sociální věk internetu. Lidé se na web nedívají jako dřív. Jsou propojeni více než kdy jindy. A jsou vzdělaní. Co to má společného s obrázky a konverzí?

Lidé poznají, jestli jste použili laciné fotografie.

Dříve byly v módě, ale teď už ne. Vaši potenciální zákazníci poznají, že se je snažíte oklamat lidmi, kteří si podávají ruce v oblecích.

Chcete-li tedy dnes dosáhnout vyššího konverzního poměru, musíte dělat pravý opak. Vybírejte skladové fotografie inteligentně - i kdybyste měli utratit více peněz.

Vaše stránky musí vypadat dostatečně profesionálně, aby se lépe konvertovaly. Pokud budou vaše fotografie vypadat okatě, návštěvníci vám dají palec dolů. To není dobré. Vaším cílem by mělo být předat publiku pozitivní zprávu. Buďte chytří a vybírejte takové fotografie, o kterých víte, že budou pro vaše stránky vhodné, a to ve všech ohledech.

Kdo by neznal McAfee, poskytovatele bezpečnostních a antivirových řešení? Vidíte, jaký na své domovské stránce použili obrázek? Něco, co se nejen vztahuje k jejich sdělení, ale také vypadá profesionálně.

Použili vysoce kvalitní obrázek, který může, ale nemusí být stocková fotografie, ale nevypadá naaranžovaně ani lacině. Vypadá skutečně a autenticky a dodává webu skutečný obsah. Sečteno a podtrženo: použití správných stock fotografií na vlastních stránkách může mít zásadní vliv na míru konverze.

Nezapomeňte změny otestovat

Výše popsané tipy vám pomohou vydat se správným směrem. Kdykoli budete mít pocit, že je čas provést změnu na svých webových stránkách, nezapomeňte změny otestovat pomocí testovacího softwaru, jako je Optimizely.

Máte nějaké tipy?

Máte nějaké konkrétní tipy na použití obrázků, které vám pomohly zvýšit konverzní poměr vašich webových stránek? Podělte se o ně v komentářích, rádi vás uslyšíme!


Mohlo by vás zajímat