- by autor neznámý
- 11. 04. 2025
Načítáme marketingová moudra
I když se téma vašeho digitálního kurzu může vyvíjet spolu s vaším podnikáním, je důležité mít praktické zkušenosti s tím, co učíte.
Chcete učit kurz o investování do nemovitostí? Skvělé, ale ujistěte se, že máte zkušenosti jako investor do nemovitostí. Chcete učit kadeřníky, jak si úspěšně otevřít vlastní salony? Udělejte to. Ale nejdřív jste si měli otevřít vlastní salon.
Svůj první digitální kurz jsem spustil bez jakýchkoli předchozích zkušeností v oboru, o kterém jsem učil. Ve spěchu, abych se prosadil jako odborník, jsem přehlédl důležitost praktických zkušeností. Můžete hádat, jak to dopadlo? Ano, můj první kurz byl naprostý propadák.
Kromě zřejmých důvodů je zde několik důvodů, proč byste měli před zahájením kurzu získat praktické zkušenosti ve svém oboru:
Důvěryhodnost: Chcete-li si u svých budoucích studentů vybudovat důvěru, musíte jim ukázat, že jste skutečný odborník. Mít skutečné zkušenosti s danou problematikou je prvním krokem k získání jejich důvěry.
Efektivní výuka: Pokud jste prokázali zkušenosti, vaše výuka se stává silnější. Dokážete se vžít do problémů, kterým mohou vaši studenti čelit, a poskytnout jim praktická, reálná řešení.
Řešení problémů: Jako zkušený odborník jste se pravděpodobně setkali s překážkami ve svém oboru a překonali je. Tyto zkušenosti vám umožňují předvídat běžné problémy, se kterými se vaši studenti mohou setkat, a vybavit je řešeními.
Důvěra: Když jste si tím prošli a vyšli z toho úspěšně na druhé straně, zvýší to vaši sebedůvěru jako učitele. Sebevědomí vám pomůže prezentovat informace srozumitelně a asertivně, což inspiruje vaše studenty, aby důvěřovali vašemu vedení.
Budování reputace: Časem vaše pověst odborníka v oboru roste, což vám otevírá nové příležitosti, jako jsou přednášky, spolupráce a poradenství. Může také připravit půdu pro oddané a věrné publikum.
Nemusíte být předním odborníkem ve svém oboru, stačí vám to, čemu s oblibou říkám 10% náskok. Měli byste však mít praktické zkušenosti, ze kterých můžete čerpat, než začnete vytvářet digitální kurz.
I když jsem měl příslušné znalosti, bojoval jsem se syndromem podvodníka. Pochyboval jsem o svých schopnostech učit a pochyboval jsem o tom, co by si o mně mohli myslet ostatní. To nakonec zpomalilo můj pokrok.
Zde je několik tipů, jak překonat syndrom podvodníka:
Přijměte svá vítězství: Připomeňte si své úspěchy, ať už se zdají jakkoli malé.
Soustřeďte se na pokrok, ne na dokonalost: Dokonalosti nelze dosáhnout. Místo toho usilujte o neustálé zlepšování.
Praktikujte soucit se sebou samým: Buďte k sobě laskaví a uvědomte si, že každý má chvíle pochybností.
Udržujte si "složku chvály": Dokumentujte pochvaly a pozitivní zpětnou vazbu, abyste zabránili pocitům podvodníka.
Mnoho lidí se nechá odradit od tvorby kurzů nedostatkem zkušeností v oblasti marketingu nebo technologií. Věřte mi, že k tomu, abyste byli úspěšní, nepotřebujete být digitálními experty.
Dokonce ani nemusíte mít dokonale propracovaný nápad na téma kurzu, než začnete! K tomu slouží zdroje jako např. Digital Course Academy (DCA). DCA poskytuje kompletní plán pro ověření, vytvoření, spuštění a prodej digitálního kurzu.
Mluvíme o plýtvání časem a zdroji. Jednou jsem vytvořil kurz na téma, o které jsem ztratil zájem, a nakonec jsem ho nikdy nespustil.
Než se pustíte do vytváření kurzů, je nutné najít svůj "sweet spot". To je místo, kde váš kurz odpovídá vaší vášni, potřebám vašeho publika a vašim odborným znalostem. Jinými slovy, musíte zjistit, co je "vaše věc". To vám zajistí, že zůstanete motivovaní a budete moci své téma přednášet s nadšením.
Vaše zóna geniality je místo, kde přinášíte největší hodnotu. Obvykle se jedná o kombinaci:
Vaše vášeň: To, co vás velmi baví a co děláte opravdu rádi.
Vaše dovednosti: V čem vynikáte a v čem jste se zdokonalili učením a praxí.
Váš vliv: Kde se váš talent a vášeň protínají s tím, co vaše publikum potřebuje.
Jako podnikatel roztáčíte spoustu talířů. Je snadné věnovat čas věcem mimo vaši zónu geniality. Například jsem strávil roky úpravou videí z kurzů, zatímco jsem mohl tento úkol delegovat a věnovat více času úkolům s vyšší hodnotou.
Nespadněte do této pasti. Jak vaše firma roste, outsourcing úkolů, které nejsou nejvhodnějším využitím vašeho času, vám umožní soustředit se na důležitější aspekty vašeho podnikání.
Na začátku jsem určitě udělal tuto chybu. Měl jsem pocit, že můj kurz musí být mistrovským dílem všech kurzů, které kdy byly vytvořeny. Hodil jsem do něj všechno, co jsem věděl, protože jsem chtěl dokázat, jak jsem znalý.
Tady je pravda: Váš první kurz nemusí být vším.
Vaše kurzy se mohou časem vyvíjet a zlepšovat. Nesnažte se o dokonalost. Soustřeďte se na to, abyste poskytovali hodnotu, a každou další iterací svůj kurz vylepšujte.
Nezapomeňte: Vše, co musíte udělat, je vytvořit jeden digitální kurz, abyste byli ziskoví. Klíčem k úspěchu je s každým dalším spuštěním kurz vylepšovat.
Slyšeli jste někdy frázi "Bez risku není zisk."? To by se rozhodně mělo týkat spuštění vašeho digitálního kurzu.
Pokud hrajete na malou strunu tím, že pošlete jen pár e-mailů, uděláte mini launch nebo vynecháte sociální média či webináře, protože "nejste připraveni", jen oddalujete svůj úspěch.
Ve svých začátcích jsem hrál na jistotu při vypouštění kurzů. Poslal jsem jen pár e-mailů a odmítl jsem se ukázat na videu, protože mi to nebylo příjemné.
Video je mocným nástrojem pro navázání kontaktu s publikem a je důležitým aspektem pro rozvoj vašeho podnikání a prodej vašich kurzů. Nedělejte to, co jsem udělal já, a nečekejte příliš dlouho na to, abyste se zveřejnili.
Začněte v malém, cvičte a postupně zvyšujte svou přítomnost. Až budete připraveni na start, budete se cítit pohodlně ve vyšší lize.
Když už mluvíme o spuštění, váš e-mailový seznam je jedním z vašich nejcennějších aktiv a jeho zanedbání může vážně poškodit výsledky vašeho spuštění. Důsledně komunikujte se svými odběrateli, nabízejte jim hodnotný obsah a postupem času s nimi budujte vztah.
Mimochodem, pokud si myslíte, že váš e-mailový seznam je příliš malý na spuštění digitálního kurzu, zamyslete se znovu. Jedna z největších věcí, kterou jsem se naučil, je, že k úspěšnému spuštění nepotřebujete obrovský e-mailový seznam. Měl jsem klienty s pouhými 120 odběrateli e-mailového seznamu, kteří vydělali tisíce dolarů během několika dní.
Pokud jste se svým e-mailovým seznamem spolupracovali, bude odezva mnohem lepší, když svůj kurz skutečně spustíte.
Ve skutečnosti je pro úspěšné spuštění zásadní, aby bylo publikum pro vaše téma nadšené předem. Zjistil jsem to na vlastní kůži poté, co jsem uspořádal několik Masterclass s mizivou návštěvností.
Neudělejte stejnou chybu jako já. Zapojte registrované ještě před spuštěním kurzu, abyste je nadchli.
Dobrá, dozvěděli jste se to špatné a ošklivé. Je čas implementovat to dobré a vytvořit velmi úspěšný digitální kurz.
Nezapomeňte, že je to cesta plná cenných lekcí, takže se při svém růstu stále učte. Nyní se vydejte na cestu a vytvořte ziskové a příjemné podnikání, které předčí vaše nejdivočejší očekávání.