Zbavte se chaosu: Jak si vytvořit svůj první online marketingový plán a strategii

Od definování cílů po studium konkurence: Praktický návod, jak začít s online marketingem pro váš podnik.


Zápisník s rozepsaným marketingovým plánem
Naučte se rozlišovat mezi cíli, strategií a taktikou, pochopte svou cílovou skupinu a vyberte si ten správný marketingový kanál pro začátek.

Pokud jste ve světě online mediálního marketingu nováčkem, může být těžké zjistit, na co byste se měli nejprve zaměřit, abyste dosáhli svých marketingových cílů.

Koneckonců, do této chvíle jste toho pravděpodobně přečetli tolik o strategii obsahového marketingu, obchodním marketingu, taktice sociálních médií, tipech pro vyhledávače a nabalování zákazníků- že se prostě cítíte zahlceni a nejste si jisti, co je třeba udělat.

Když máte takový pocit, je důležité udělat krok zpět a vytvořit si marketingový plán.

V tomto příspěvku se podíváme na to, jak můžete vytvořit online marketingový plán a marketingovou strategii pro téměř jakýkoli typ malého podniku a jak můžete tento plán použít k dosažení svých marketingových cílů.

Prozkoumáme, jak můžete od základu vytvořit solidní marketingový plán a jak můžete svůj digitální marketingový plán upravit, pokud je třeba provést změny. Od strategie obsahového marketingu přes nárokování prostoru na sociálních sítích až po inbound marketing - je čas dosáhnout těchto obchodních cílů.

Na konci tohoto příspěvku byste se měli cítit méně zahlceni a jistěji, pokud jde o to, jak můžete podnikat ve svém malém podniku a získat mediální marketing online.

Rozdíl mezi cíli, strategií a taktikou

Při vytváření plánu digitálního marketingu je důležité, abyste pochopili rozdíl mezi marketingovými cíli, marketingovou strategií a taktikou.

Když to dokážete, budete moci lépe přizpůsobit svůj přístup k digitálnímu marketingu a vést úspěšnou marketingovou strategii.

Kromě toho budete také schopni lépe posoudit, jak můžete implementovat věci, které se dozvíte z různých článků, které si v budoucnu můžete přečíst.

Jaký je tedy rozdíl mezi cíli, strategií a taktikou?

Obchodní cíl je zastřešující výsledek, kterého chcete dosáhnout. Často se na něj zaměřujete jako na první, jak je uvedeno výše.

Takže... vaším cílem může být dosažení příjmů ve výši 100 USD denně, a to pomocí mediálního marketingu nebo marketingu na sociálních sítích.

Strategie je myšlení na vysoké úrovni týkající se toho, jak byste mohli dosáhnout daného cíle.

Takže... digitální marketingová strategie může spočívat v tom, že lidé projdou konverzní sekvencí, kde jim nakonec bude prodán produkt.

Taktika je konkrétní soubor akcí, které podniknete, abyste dosáhli strategie.

Vaše taktika na sociálních sítích tedy může zahrnovat výdaje 20 dolarů denně na reklamy na Facebooku s využitím cílení na podobné publikum.

Velká část mediálního marketingového obsahu, který jste pravděpodobně již četli, se zaměřuje spíše na taktiku než na cíle a strategii.

Například příspěvek na blogu, který se zabývá cílem marketingu na sociálních sítích, tedy jak získat více fanoušků na Facebooku, ne vždy obsahuje strategii, jak tyto fanoušky na sociálních sítích proměnit v příjmy ve výši 100 dolarů denně.

V důsledku toho jste se po přečtení takového článku pravděpodobně pokusili získat více fanoušků prostřednictvím této sociální sítě a rychle jste to vzdali, protože jste neviděli, jak by získání fanoušků přispělo k širšímu obrazu generování příjmů. Proto pro vás článek nebyl tak cenným obsahem, protože se týkal pouze jednoho aspektu širšího marketingového plánu sociálních médií.

Při vytváření budoucích marketingových plánů v médiích na základě přečteného obsahu je důležité, abyste věděli, jak odlišit marketingové taktiky od strategie a marketingových cílů podniku.

Když to dokážete, můžete okamžitě vypracovat kroky od A do Z o tom, jak vám daná marketingová taktika pomůže dosáhnout vašeho obchodního cíle.

Jak zjistíte v tomto příspěvku, taktiku můžete vždy změnit tak, aby vám pomohla dosáhnout vaší marketingové strategie a cíle v oblasti obsahu.

Pokud reklamy na Facebooku nepřivedou dostatek lidí do konverzní sekvence, abyste mohli generovat 100 dolarů denně - změňte taktiku a pozornost na jinou sociální síť a používejte místo toho reklamy na YouTube.

Neměníte svůj cíl ani marketingovou strategii - pouze soubor akcí, které používáte k dosažení své strategie a cílů. to je skvělá strategie digitálního marketingu, protože vám také pomůže oslovit cílovou skupinu a získat více potenciálních zákazníků.

Poznámka: Při práci na této fázi mediálního marketingového plánu vám také pomůže rozhodnout se pro částku, kterou jste ochotni utratit, abyste dosáhli svého cíle. Když budete mít tuto částku na paměti, usnadní vám to výběr taktik, které můžete využít.

Dobře, takže teď, když jsme si to vyjasnili, přejděme k další části - pochopení vaší cílové skupiny a potenciálního zákazníka.

Pochopení vašeho konečného cílového zákazníka

Stejně jako v případě digitálního marketingu, a zejména online marketingu, je naprosto nezbytné vědět, kdo je vaším cílovým zákazníkem.

Na internetu je tolik hluku a vy musíte najít způsob, jak prorazit a dostat své úsilí v rámci marketingové strategie k těm správným lidem.

A to můžete udělat pouze tehdy, když víte, kdo jsou ti správní lidé.

Pokud víte, kdo jsou ti správní lidé, budete moci přizpůsobit své taktiky tak, aby vám přinášely co nejlepší výsledky.

Ideálním způsobem, jak pochopit, kdo je váš zákazník, je vytvoření osobnosti kupujícího. Když si vytvoříte osobu kupujícího, pochopíte také, jak přizpůsobit svůj redakční kalendář a tvorbu obsahu tak, aby k této osobě promlouval.

Kromě snazšího oslovení cílové skupiny vám pomůže i to, že budete vědět, kdo je váš ideální zákazník, protože vaše marketingová strategie s ním bude lépe souznít.

To proto, že budete moci přizpůsobit svou kopii - od obsahu na sociálních sítích až po e-mailovou marketingovou kopii - tak, aby se obracela přímo pouze na ně, čímž se vaše marketingové taktiky stanou poutavějšími a s větší pravděpodobností přinesou pozitivní návratnost investic. Když víte, komu píšete, je snazší vytvářet obsah, který pro ně bude mít hodnotu.

Navíc pokud chcete zdokonalit svou strategii marketingu obsahu, čemuž se budeme věnovat později, vytvoření zákaznické persony může vést k zvýšení efektivity obsahu o 60 %.

Vyberte si jeden marketingový kanál

Když teprve začínáte ve světě online marketingu pro vaši malou firmu, je důležité, abyste se prozatím drželi jednoduchosti a zajistili, že se příliš nerozšíříte.

To znamená, že často může být dobrý nápad vybrat si prozatím jen jeden marketingový kanál sociálních médií nebo obsahový marketing.

Z dlouhodobého hlediska se nechcete spoléhat pouze na jeden kanál mediálního marketingu, protože to může mít negativní dopady na vaše podnikání.

Pokud totiž tento digitální marketingový kanál změní svá pravidla nebo pozastaví váš účet, vaše malá firma může ze dne na den zaniknout.

Proto se prozatím soustřeďte na jeden marketingový kanál nebo jednu strategii sociálních médií. Ale až začnete vidět výsledky, zvažte co nejdříve souběžnou práci na dalším marketingovém kanálu, abyste rozšířili své marketingové cíle.

Marketingové kanály sociálních médií mohou zahrnovat YouTube, Facebook, LinkedIn, vyhledávání Google a e-mail.

Poznámka: Pokud chcete být opravdu konkrétní, můžete také kanály rozdělit, a to na organické a placené - takže organický marketing na YouTube a placené reklamy na YouTube by představovaly dva kanály obsahové strategie.

Kanál, který si vyberete, bude záviset na tom, v čem jsou vaše silné stránky a co vám vyhovuje. Někdy může být nutné kanály kombinovat, abyste dosáhli maximální účinnosti.

Například byste mohli chtít používat e-mailový marketing jako kanál, zvláště když uvážíte, že 31 % obchodníků považuje e-mail za svůj nejsilnější marketingový kanál.

Abyste však získali lidi na svůj e-mailový seznam, možná budete muset kombinovat použití tohoto kanálu s formou PPC reklamy v sociálních médiích, například s reklamou na Facebooku.

Zjistěte, jak používat marketingový kanál, studiem konkurence

Studium konkurence je důležité, protože díky němu zjistíte, jaké taktiky ve vaší nice již fungují a na jakých marketingových kanálech.

Poznámka: Nemluvíme o krádeži něčeho, co dělají vaši konkurenti. O čem však mluvíme, je učení se od těch, kteří tu byli před námi.

Podívejme se, jak můžete studovat různé marketingové kanály.

Pokud se chcete věnovat obsahovému marketingu, může být dobré prostudovat obsah, kterému se ve vašem oboru daří, abyste mohli vypracovat vlastní strategii obsahového marketingu. K tomu můžete použít Buzzsumo.

Pomocí služby Buzzsumo můžete zjistit, jaký hodnotný obsah dosahuje velkého počtu sdílení na sociálních sítích pro dané téma.

Obecně platí, že pokud jde o obsahový marketing, dobře funguje akční obsah.

Proto se ujistěte, že při vyhledávání na platformě kombinujete klíčové slovo "niche" s něčím použitelným, jako jsou "tipy" nebo fráze "jak na to".

Po provedení vyhledávání Buzzsumo pak uvidíte příklady obsahového marketingu, které ve vašem oboru dobře fungují.

Pokud chcete s marketingovým kanálem obsahu začít a dosáhnout co nejlepších výsledků, identifikujte nejlépe fungující části obsahu a poté se pusťte do vytvoření něčeho lepšího.

Pokud chcete využít placenou návštěvnost jako strategii obsahového marketingu, pak může být dobré použít nástroje PPC intelligence, abyste zjistili, jaký přístup musíte zvolit, abyste dosáhli těchto marketingových cílů.

Pokud chcete studovat reklamy ve vyhledávání PPC, můžete použít nástroje, jako je SpyFu.

Spyfu, poskytuje spoustu výzkumu klíčových slov, obecně - ale to opravdu vyniká, pokud jde o konkurenční AdWords Vyhledávání reklamy analýzy.

Předpokládejme, že bych chtěl založit platformu pro elektronické obchodování, která by ostatním umožnila zakládat internetové obchody. Našel bych společnost, které se v této oblasti daří, například Shopify a zadal bych její adresu URL do SpyFu.

Po provedení tohoto úkonu získám přehled o jejich aktivitách v AdWords.

Když sjedu dolů, vidím, na jaká klíčová slova nabízejí a jak vypadají jejich skutečné reklamy.

Nyní vím, na jaká klíčová slova se vyplatí cílit reklamy a co zajímá mou cílovou skupinu při psaní reklamních textů.

Pokud chcete používat organické vyhledávání jako marketingový kanál, pomůže vám identifikovat klíčová slova, která přinášejí velkou návštěvnost vašim konkurentům, ale také klíčová slova, která byla ignorována i jimi.

Můžete provést analýzu konkurence na klíčová slova v organickém vyhledávání Google pomocí nástroje, jako je SEMrush.

Pokud použijete nástroj SEO Keyword Magic v rámci nástroje SEMrush, budete moci identifikovat klíčová slova s vysokou konkurencí a klíčová slova s nízkou konkurencí, která budou generovat výnos.

Poznámka: Tyto informace můžete také použít k vylepšení své strategie marketingu obsahu, protože poskytnutá klíčová slova lze použít k vytváření nápadů na příspěvky na blogu, k sestavení redakčního kalendáře a také k tvorbě hodnotného obsahu.

SEMrush je neuvěřitelně výkonný nástroj. Pokud se v něm porozhlédnete, zjistíte, že může poskytnout přehled také o Google Display Ads - dalším marketingovém kanálu, který stojí za to vyzkoušet.

Analýza konkurence není pro marketingový kanál Facebook Ads k dispozici.

Vždy však můžete sledovat konkurenční stránky na Facebooku a zjistit, jak se propagují. Můžete se také podívat na případové studie reklamy na Facebooku, abyste získali obecný přehled o tom, jak využívat marketing na sociálních sítích pomocí reklam na Facebooku.

Pokud se chystáte používat YouTube jako marketingový kanál sociální sítě, zvažte sodběr "kanálů" svých konkurentů.

Prostudujte si kvalitu jejich videí. Pokud mají některá videa, která dosáhla výjimečně dobrých výsledků, zeptejte se, co je k tomu vedlo.

Používáte-li e-mailový marketing jako digitální marketingový kanál, zaregistrujte se do všech e-mailových seznamů svých konkurentů.

Věnujte pozornost obsahu, který vám posílají, a také tomu, jaké nabídky vám předkládají. Klíčovým faktorem, který můžete chtít sledovat, je také načasování.

Dobře - takže takto můžete studovat marketingové kanály a zjistit, jak z nich získat nejlepší výsledky.

Nyní si řekneme, jak můžete vše zkombinovat.

Kombinace všeho - Rozhodněte se, jak bude váš marketing vydělávat peníze

Jakmile máte jasno o svých obchodních a marketingových cílech, o tom, kdo je váš zákazník, jaký marketingový kanál budete používat a jak jej budete používat, musíte se rozhodnout, jak budete vydělávat peníze.

To je přímočarý způsob, jak definovat, jak vezmete někoho, kdo se potácí po internetu, uděláte z něj svého zákazníka a nakonec i zastánce své značky.

Takto to říká legenda marketingu Seth Godin.

Jedním z nejlepších způsobů, jak dosáhnout výše uvedeného, je spojit vše dohromady a vytvořit konverzní trychtýř.

Mít konverzní trychtýř je užitečné, protože usměrňuje vaše příchozí marketingové úsilí. Poskytuje vám pohled z ptačí perspektivy na to, jak bude váš marketingový stroj fungovat.

Je velmi snadné zkomplikovat konverzní trychtýře.

V podstatě se však snažíte udělat následující.

Dejte o sobě vědět -> Vybudujte si důvěru a autoritu ->Udělejte nabídku.

Můžete o sobě dát vědět pomocí některého z marketingových kanálů, o kterých jsme hovořili.

Důvěru a autoritu si můžete vybudovat pomocí obsahu, sekvence autoresponderu, webináře, telefonátu - to budou vaše taktiky.

Poznámka: Podobně jako jsem se zmínil dříve, pokud si chcete skutečně vybudovat důvěru a autoritu, možná budete muset marketingové kanály kombinovat.

Teď to může znít rozporuplně, ale vydržte chvíli se mnou.

Jak jsem zmínil, měli byste začít pouze s jedním marketingovým kanálem, který odhaluje lidem fáze, v nichž si budujete důvěru a autoritu. .

Neměli byste se snažit, aby se o vás lidé věděli různými způsoby. Na začátku tedy nespouštějte reklamy na YouTube a na Facebooku, abyste propagovali nějaký obsah - vyberte si jen jednu.

Jako příklad můžete použít reklamu PPC jako kanál, který buduje povědomí, abyste někoho vystavili obsahovému marketingu, který ho dostane na váš e-mailový seznam a nakonec ho pošle na webinář s nabídkou.

Jak jsem již zmínil, jakmile pomocí jednoho marketingového kanálu k budování povědomí získáte slušný příjem, můžete přejít k dalším kanálům, abyste dosáhli stejného cíle.

Pokud jste se opravdu snažili, aby určitá taktika fungovala, ale ničeho jste nedosáhli, můžete přejít k jiné.

O tom je celý smysl taktiky.

To se týká marketingového kanálu, který používáte, nebo způsobu, jakým lidem předkládáte nabídku.

Než však provedete změnu, ujistěte se, že jste udělali vše, co bylo ve vašich silách, abyste pochopili, jak dosáhnout nejlepších výsledků konkrétní taktiky.

To zahrnuje studium konkurence, ale také čtení případových studií, které dokumentují, jak danou taktiku úspěšně použili jiní.

Závěr

Základem téměř každé úspěšné mediální marketingové kampaně je dobře promyšlený plán.

Při formulování plánu je důležité znát rozdíl mezi taktikou a strategií - jinak se může stát, že se budete točit v kruhu.

Pomáhá také zjistit, co už v daném odvětví dobře funguje, abyste se mohli poučit od těch, kteří tu byli před vámi.

Začněte již nyní pracovat na svém plánu a využijte to, co jste se dozvěděli v tomto příspěvku, k růstu svého malého podniku pomocí online marketingu.


Mohlo by vás zajímat