Cílené CPA: Revoluce v Google Ads

Google Target CPA mění pravidla PPC reklamy. Zjistěte, jak využít strojové učení a AI pro optimalizaci konverzí a splnění vašich marketingových cílů.


Roboti pracující s grafy, symbolizující automatizované biddingové strategie v Google Ads.

Marketéři nadšeně hovoří o Cíleném CPA biddingu v Google Ads společnosti Google, který spojuje strojové učení a umělou inteligenci a poskytuje špičkové poznatky a výsledky. Shromažďuje co nejvíce konverzí za určitou cílovou cenu za akvizici, takže si v marketingu rychle získává oblibu.

Existují pro to dva hlavní důvody:

  • Za prvé, společnost Target CPA používá k zobrazování reklam signály v reálném čase, jako je historie procházení a poloha. Proslýchá se, že tato technologie zohledňuje i trendy počasí, akciový trh a zařízení internetu věcí.

  • Za druhé, provádí nabídky na úrovni aukce rychleji, než je v lidských silách. Manažeři kampaní nemohou přihazovat na každou impresi v každé vteřině dne, ale umělá inteligence to umožňuje.

Společnost Google vede v tom, že umožňuje různým kampaním používat nabídkovou strategii Target CPA, a značky ji chválí. Inzerenti se přece vždy snaží najít způsoby, jak optimalizovat kampaně a dosáhnout jednoho ze svých nejdůležitějších cílů: splnění hospodářského výsledku.

Marketéři se však nejprve musí ujistit, že Target CPA je strategicky vhodný.

Omezená škálovatelnost? Běžná mylná představa

Mnoho obchodníků se domnívá, že škálovatelnost - tj. výdaje a efektivita - je při použití strategie Target CPA omezená. To je do jisté míry pravda, ale není to celý příběh.

Google umožňuje, aby se vaše reklamy zobrazovaly pouze v rámci aukcí, které považuje za možné vyhrát při stanoveném limitu CPA. To znamená, že ostatní aukce, kterých se nutně neúčastníte, jsou odstraněny, což omezuje vaše relativní výdaje. Úprava nastavení CPA na vyšší nebo nižší hodnotu však nabízí variabilitu výdajů a dává marketérům trochu větší kontrolu.

V takovém případě můžete zatáhnout za dvě páky: zvýšit nebo snížit cílové hodnoty CPA a zvýšit nebo snížit prahové hodnoty rozpočtu. První z nich vám umožní škálovat výdaje a druhý určuje, zda se budete účastnit aukcí v závislosti na tom, kolik jste schopni utratit za den.

Přemýšlejte o tom takto: Pokud je váš denní rozpočet na útratu příliš nízký, budete z aukcí během dne vyloučeni a pravděpodobně nebudete mít k dispozici všechny možnosti, na které byste jinak měli nárok. Pokud je však vaše nastavení CPA příliš nízké, pravděpodobně se nebudete moci účastnit v rámci aukcí, a nebudete tak moci utratit přidělený rozpočet.

Výkonnost vaší kampaně tedy bude efektivní a účinná, pokud budete mít optimální nastavení.

Jak se rozhodnout, zda je pro vás cílová agentura CPA vhodná?

Target CPA může vaší značce přinést skvělé výsledky, ale ne pro každého je ideální. Je spojen se strmou křivkou učení a kvůli své neustále se měnící povaze může marketingovým týmům způsobovat stres a obavy. Například během jediného dne může dojít k výkyvům výkonu o 10-40 % - horská dráha, která není pro slabé povahy.

Cílené CPA nejlépe využijí značky, které mají jasný cíl: značky zaměřené na výkon, které se často snaží optimalizovat generování leadů nebo prodej v e-shopu. Ty, které mají sledovatelné KPI, si vedou výjimečně dobře; pro ty, které se spoléhají na offline KPI, může být implementace strategie Target CPA náročná, pokud tyto KPI nejsou do systému zadávány ručně (a často).

Protože je toho tolik, co je třeba zvážit, položte si před přijetím služby Target CPA následujících pět otázek.

1. Chci trávit méně času ručními úpravami nabídek a více času věnovat strategii a plánování?

Pokud je odpověď ano, pak je Target CPA právě pro vás. Umožní vám přestat ručně tahat za páky v rámci vašich kampaní. Už nemusíte sami nastavovat nabídky klíčových slov, denní části, zařízení nebo publika. Díky tomu máte více času věnovat se strategiím pro své klienty a podnikání jako celek.

2. Mám jako hlavní klíčový ukazatel výkonnosti statický cíl v oblasti leadů nebo prodeje CPA?

Pokud je odpověď kladná, pak je Target CPA určen právě pro vás. Mít statický cíl CPA pro prodej nebo CPA pro leady je důležité, protože musíte dát systému konkrétní cíl: jediné číslo, za kterým se má honit. Cíl CPA se pro tyto strategie skvěle hodí.

Pokud je váš cíl dynamický a neustále se mění, strategie Target CPA nejsou pro vaše potřeby nejvhodnější, protože je s nimi spojena křivka učení.

3. Sleduji v současné době v rámci svého účtu Google Ads potenciální zákazníky nebo prodeje?

Pokud je odpověď ano, pak by pro vás mohla být vhodná služba Target CPA. Sledování potenciálních zákazníků nebo prodejů ve vašem účtu je klíčové, pokud se je snažíte řídit pro svou firmu. Nemůžete mít nabídkovou strategii optimalizovanou na leady nebo prodeje, pokud systém tyto leady nebo prodeje nezaznamenává.

4. Jsou mé lety v rámci kampaně obvykle tříměsíční nebo delší?

Pokud je odpověď kladná, pak je Target CPA možná právě pro vás. Obvykle trvá několik týdnů nebo měsíců, než dosáhnete optimálních výsledků, a to kvůli křivce učení tohoto nástroje.

Pokud potřebujete rychle vyhrát, vyhněte se strategii nabídky Target CPA. Provedení drobných úprav pro optimalizaci kampaně obvykle trvá 1-3 měsíce v závislosti na objemu, který kampaní prochází. Obvykle budete potřebovat ještě delší rozjezd, abyste mohli technologii Target CPA plně využít.

5. Provádím v průběhu kampaně časté změny klíčových slov, cílení a reklam?

Pokud je odpověď ano, pak pro vás Target CPA nemusí být tou nejlepší volbou. Zvažte raději ruční správu kampaní.

Jedním z nejnáročnějších doporučení Googlu pro správce kampaní, kteří využívají službu Target CPA, je, aby se nestarali o kampaně, zatímco umělá inteligence a technologie strojového učení budou pracovat za ně. Pro praktické manažery kampaní, kteří se chtějí podílet na každém detailu kampaně, to může být těžké překonat.

* * *

Mnoho společností využívá službu Target CPA a těší se z ní velkým ziskům. Stejně jako u jiných nástrojů digitálního marketingu však nemůžete očekávat, že budete těžit z jejich výhod, dokud se nerozhodnete, zda strategicky vyhovují vašim potřebám.

Pokud vyhovuje, může být Target CPA určujícím rozdílem, který vám pomůže vyniknout v přeplněném mediálním prostředí.


Mohlo by vás zajímat