Google Analytics 4: Jak GA4 mění hru v digitálním marketingu a placených médiích

Konec Universal Analytics se blíží! Naučte se, jak efektivně využívat GA4 pro hlubší analýzu uživatelského chování, optimalizaci kampaní a prokazování ROI.


Futuristický digitální panel GA4 se vizualizacemi dat, propojený s Google Ads a dalšími zdroji.

Google Analytics 4 (GA4) je víc než jen přechod; navždy mění způsob, jakým interní i agenturní digitální marketéři využívají analytická data pro své kampaně a strategie.

Znalost toho, jak z první ruky vykazovat, integrovat, analyzovat a aktivovat data v GA4, je rozhodující pro to, abyste ze svého marketingového úsilí vytěžili co nejvíce.

GA4 existuje již několik let pod tím či oním názvem, ale od svého předchůdce, nástroje Universal Analytics (UA), se velmi liší. Počítejte se strmou křivkou učení, až se budete v novém nástroji orientovat a objevovat nové funkce a nuance.

Osvědčené postupy pro týmy placených médií a marketingové agentury

Vylepšení GA4 umožní digitálním marketérům využívat platformu pro reportování novými způsoby, které mohou zvýšit interakce s uživateli a vést k ziskovějším placeným kampaním. Zde je několik osvědčených postupů pro používání GA4 a příklady toho, jak platforma pomůže marketingovým týmům.

1. Potvrďte si základní údaje

Začněte kontrolou konzistence dat mezi UA a GA4, abyste se ujistili, že jsou data podobná a že shromažďujete správná data potřebná pro vaši organizaci. Pokud jste pro řízení své placené strategie používali UA, ujistěte se, že jsou data v GA4 konzistentní.

Drobné rozdíly v základních metrikách lze mezi oběma platformami očekávat kvůli způsobu měření dat, ale výrazně odlišná čísla mohou znamenat problém buď s implementací GA4, nebo s původními daty UA.

Vědomí, že začínáte s důvěryhodnými daty, by mělo být důležité pro každého obchodníka.

2. Zkontrolujte, zda je váš účet Google Ads propojen

Ačkoli se jedná o malý a snadno proveditelný krok, nepropojení účtu Google Ads s vlastnictvím GA4 může způsobit nekonzistenci příchozích zdrojových dat, a to i při zapnutém automatickém označování v Google Ads.

Kromě zajištění přesnosti příchozích zdrojových dat vám propojení služeb Google Ads a GA4 umožní vytvářet publika v novém a vylepšeném nástroji pro tvorbu publika v GA4 a také používat publika vytvořená přímo z vlastních segmentů vytvořených v GA4.

Propojení obou platforem vám také poskytne další přehledy v sekci Reporting uživatelského rozhraní (UI) aplikace GA4 a umožní vám používat data z Google Ads v atribučním reportingu, což vám pomůže získat lepší přehled o tom, jak různé kampaně ovlivňují konverzní cestu zákazníků.

3. Integrace navazujících dat

Někteří uživatelé Google Analytics používali protokol měření v UA, který jim umožnil přenést navazující data, kvalifikované potenciální zákazníky, žádosti a prodej do UA, aby zjistili, jak se potenciální zákazníci konvertují. To vázalo příjmy zpět na konkrétní reklamní platformy a mohlo pomoci určit správné strategie přidělování kanálů a rozpočtu.

Protokol o měření je nyní k dispozici také v systému GA4. Všichni marketéři a agentury by měli tuto funkci používat, aby mohli kvantifikovat návratnost svých výdajů na reklamu (ROAS) a upravit strategie tak, aby dosáhli co největšího objemu vysoce kvalitních konverzí.

Ačkoli to obvykle vyžaduje další vývoj, data, která následná integrace zpřístupní, jsou neocenitelná.

4. Přemostění historických dat pro dlouhodobější výkaznictví

Sada reportů, kterou si již mnoho marketingových týmů vytvořilo pro svou analytiku, nebude po zániku UA příliš užitečná. V nejlepším případě jste si GA4 nastavili včas, takže shromažďuje spoustu historických dat, která slouží jako zdroj reportů a nástrojů business intelligence (BI).

Pokud však byla nastavena teprve nedávno a začínáte shromažďovat data až nyní, doporučujeme tato data sloučit pro zajištění kontinuity a metrik na vysoké úrovni, které můžete použít pro sledování výkonu a časových trendů.

Nyní je také ideální doba pro využití funkce exportu GA4 do BigQuery. Pokud máte nezpracovaná data GA4 v datovém skladu Google Cloud, může váš analytický tým využívat vestavěné funkce strojového učení a prognózování v BigQuery. Vaše vysokoúrovňové metriky UA lze také exportovat a archivovat způsobem, který vám umožní sloučit data a doplnit je do přehledů BI a výkonnosti kampaní.

5. Využijte nové funkce reportování v GA4 ve svůj prospěch

Další funkce softwaru GA4 - jako je zpětná cesta, která umožňuje vybrat požadovanou událost nebo stránku a prozkoumat, jak uživatelé stránku našli, a také flexibilnější konfigurace trychtýře - vám umožní analyzovat a využívat vaše data jako nikdy předtím.

6. Migrace všech splnění cílů UA do konverzí GA4

Marketingové týmy, které importovaly splnění cílů UA jako konverze v Google Ads, by měly tyto cíle co nejdříve převést na konverze GA4. Pokud tento krok vynecháte, mohou vaše kampaně v Google Ads zůstat bez potřebných dat, která potřebují k optimalizaci při použití automatizovaných nabídkových strategií. To by mohlo vaši kampaň stát efektivitu i objem, protože algoritmy Google by byly nuceny se znovu učit.

Po zavedení nových cílů GA4 dojde k určitému přeučení, ale mělo by být minimální, pokud jsou konzistentně měřeny s vašimi cíli UA.

Jak GA4 ovlivní placená média

GA4 usnadní a zefektivní marketingové aktivity typu pay-per-click (PPC), což umožní přijímat rozhodnutí založená na datech, lépe sledovat konverzní události a více se zaměřit na digitální marketingovou strategii.

GA4 také automaticky obohacuje data pomocí algoritmů strojového učení, které poskytují sofistikovaný přehled o budoucím chování uživatelů, což marketérům pomůže předvídat trendy a upravovat strategie.

Používání GA4 má vliv na placená získaná média a placená vlastněná média, navigaci ve více vlastnostech a generování zpráv o reklamách Google.

Když například placené mediální kampaně začnou přinášet návštěvnost, je důležité tyto cenné interakce co nejlépe využít. GA4 vám s tím může pomoci. Pomůže při studiu toho, jak uživatelé procházejí zákaznickou cestou a jaké akce provádějí, než přejdou k dalšímu kroku.

Pokud je míra konverze nízká, zjistěte, zda v procesu nedochází ke tření: Například vaše vstupní stránka může být příliš podrobná, což způsobuje, že návštěvníci stránku opouštějí. Nainstalujte strategii testování, abyste zajistili, že změny budou dobře informované a statisticky významné. Použijte integrované nástroje pro experimentování, které vám pomohou rozdělit publikum a měřit účinnost kontrolních a experimentálních skupin.

G4A: Navrženo pro budoucnost digitálního marketingu

Po téměř dvaceti letech používání UA začala většina profesionálů v oblasti digitálního marketingu používat GA4 jako svou preferovanou platformu. Přestože si na nový datový model budou muset chvíli zvykat, vzhledem k povaze dnešního digitálního věku nemohl přijít v lepší čas.

Nejnovější verze služby Google Analytics slibuje marketérům možnost lépe porozumět chování uživatelů a získat přesnější a využitelnější informace, a to vše s ohledem na ochranu osobních údajů a se zaměřením na různá zařízení.

V nadcházejících letech budou tyto prvky rozhodující pro růst a úspěch každého podniku s online přítomností.


Mohlo by vás zajímat