Posuňte B2B OOH marketing na novou úroveň: 6 praktických nápadů pro efektivní kampaně

Jak využít potenciál Out-of-Home reklamy pro oslovení firemních klientů? Získejte praktické tipy pro místo, formát, cílení i měření.


Infografika se 6 panely ukazujícími praktické nápady pro B2B OOH kampaně.

Mnoho lidí si pod pojmem out-of-home (OOH) reklama představuje billboardy a pouliční mobiliář. Ačkoli jsou to jistě dostupné reklamní formáty, OOH nabízí i další možnosti a spoustu příležitostí pro kreativitu. Možnosti tohoto média jsou širší, než si většina marketérů uvědomuje.

Zejména B2B inzerenti by měli využít kreativní řešení OOH a při plánování svých OOH reklam přemýšlet netradičně. Zde je šest konkrétních nápadů, které je třeba vyzkoušet.

1. Zaměřte se na reklamy založené na místě

Někdy si lidé mylně myslí, že OOH je pouze venkovní reklama. Ale ne nadarmo se jí říká out-of-home místo outdoor. OOH se vztahuje na umístění v interiérech i na venkovní umístění, které mohou vidět kolemjdoucí při svých každodenních aktivitách.

B2B inzerenti by měli rozšířit své obzory a zvážit umístění reklamy do kancelářských výtahů, kancelářských automatů a podobných prostor. To pomáhá vytvořit přítomnost značky ve skutečné kanceláři vašeho cílového publika a také začlenit se do každodenní rutiny na místech, kde tráví hodně času.

2. Staňte se součástí dojíždění

Většina kancelářských pracovníků denně jezdí autem nebo dojíždí do práce a na vašem cílovém trhu je snadné identifikovat oblíbené trasy, na kterých je hustý provoz. Nákupem OOH reklamy podél těchto běžných tras mohou B2B inzerenti zajistit, aby jejich značku viděli členové cílové skupiny pokaždé, když míří do práce a z práce.

To může fungovat téměř kdekoli, ale obzvláště účinné je to v centrech měst. Nejlépe také funguje, když jsou grafika a sdělení poutavé a stručné, protože lidé mohou kolem vaší reklamy projít a potřebují informace rychle vstřebat.

3. Mějte na paměti QR kódy

Stejně jako většina marketingových taktik, i QR kódy se dostaly na výsluní před několika lety, kdy se zdálo, že je každá značka používá při každé příležitosti. Pak se vytratily z povědomí mnoha lidí, aby se vrátily, když udeřila pandemie a mnoho restaurací a dalších značek je začalo znovu používat.

V tomto nejnovějším kontextu slouží QR kódy jako bezdotykový způsob, jak se spotřebitelé dostanou k informacím - například k obsahu jídelního lístku. A přestože se příklad jídelního lístku týká sféry B2C, společnosti B2B mohou z QR kódů vytěžit stejnou hodnotu. Stále představují vysoce účinnou metodu, jak přimět diváky reklamy k interakci s vaší reklamou a vaší značkou. Očekává se, že i po pandemii zůstanou zachovány trendy bezdotykového ovládání a přines si vlastní zařízení.

Plánujte použití QR kódů ve svých OOH reklamách, abyste lidi přesunuli na stránky s ukázkami produktů, umožnili jim požádat o cenovou nabídku nebo provést jinou akci.

4. Cílové akce a veletrhy

Další účinnou taktikou pro oslovení B2B publika je nákup reklamy v blízkosti událostí a veletrhů, kterých se vaše cílová skupina pravděpodobně zúčastní. Můžete například použít tranzitní billboardy, které upoutají pozornost účastníků, protože vaše reklama bude projíždět kolem míst konání akce a blízkých kanceláří před a po skončení konference.

Tato metoda maximalizuje každý dolar a může zajistit seriózní návratnost investic, jako tomu bylo u společnosti zabývající se právními technologiemi, která použila takovou kampaň a dosáhla 2,2násobku cílového počtu sdílení na sociálních sítích a 329% návratnosti investic do obchodu vytvořeného během konference.

5. Použijte retargeting

Marketéři dobře vědí, že opakování sdělení vede ke známosti a známost vede k preferenci. Studie o efektu pouhé expozice zjistily, že preference vyžaduje nejméně 10 expozic. Čím vícekrát tedy zopakujete své sdělení stejným lidem, tím je pravděpodobnější, že budou jednat.

Proto je retargeting tak účinný. Správná platforma OOH vám může pomoci znovu zacílit na lidi, kteří již byli vystaveni vaší kampani, a posílit tak vaše sdělení prostřednictvím jiných mediálních kanálů. To výrazně zvyšuje dopad kampaně a zajišťuje, že si kupující zapamatují nejen vaši reklamu, ale také vaši značku.

6. Výsledky měření

Reklama se může zdát bez měření zbytečná, proto je nutné vědět, co v OOH reklamách měřit - a jak často -, abyste dosahovali lepších výsledků.

Efektivitu B2B OOH kampaní lze měřit různými přístupy, včetně studií brand-liftu a příležitostných dopadových studií, a také měřením halo efektu OOH kampaní na výkonnost online kampaní (včetně výkonnosti na LinkedInu). Připravte si plán v dostatečném předstihu před spuštěním jakékoli reklamy, ideálně použijte platformu se zabudovaným a snadno přístupným měřením.

* * *

OOH reklamy jsou účinnější, než si většina lidí uvědomuje, zejména ve světě B2B, a tyto reklamy mohou být ještě účinnější na základě zvoleného formátu, úrovně cílení a kreativity, s jakou přistupujete ke sdělení a taktice kampaně.

Nepřestávejte myslet netradičně a budete dosahovat stále lepších a lepších výsledků.


Mohlo by vás zajímat