Za hranice klíčových slov: 5 strategií pro užitečný obsah, který přežije každou aktualizaci Google

Nejste posedlí délkou obsahu a objemem klíčových slov? Skvěle! Naučte se, jak se zaměřit na hodnotu pro uživatele, zapojit prodejní tým a riskovat pro trvalý organický růst.


Marketingový manažer v moderní kanceláři, soustředěně analyzuje data z Google Analytics na tabletu

Společnost Google neustále aktualizuje svůj algoritmus. Pokud však k obsahu přistupujete správně, většina aktualizací váš byznys negativně neovlivní.

Google je informační platforma, jejímž cílem je rychle spojit lidi s nejlepšími informacemi. Její aktualizace jsou přizpůsobeny tomu, aby uživatelé byli spokojeni a mohli platformu nadále používat.

Google to zdůrazňuje v úvodu nedávné aktualizace, kde uvádí, že jejím účelem je lépe "propojit lidi s užitečnými informacemi".

Bohužel mnoho podniků tento bod přehlíží a místo toho jsou posedlí údaji o klíčových slovech a dělají vše pro to, aby se umístili na určitých "vysoce hodnotných klíčových slovech s vysokou návštěvností". V důsledku toho se po aktualizacích algoritmů dostanou do obrovských změn v návštěvnosti a přemýšlejí, co se pokazilo.

Pokud chcete dosáhnout vyšších příjmů z organického vyhledávání a zároveň se vyhnout náhlým poklesům návštěvnosti v důsledku aktualizací Google, musíte se zaměřit na pět kritických oblastí. Konkrétně se musíte vyvarovat následujících věcí:

  1. Posedlost delším obsahem.

  2. Nechat objem klíčových slov diktovat strategii.

  3. Ignorování prodejních cílů.

  4. Vynechání jedinečných, odborných poznatků.

  5. Nepřijímání kalkulovaných rizik.

Něco se může zdát jako zdravý rozum. Mnoho podniků a agentur se však těchto chyb stále dopouští. Je to proto, že je snadné spadnout do určitých pastí.

Zde se dozvíte, jaké pasti to jsou - a co dělat místo toho.

1. Delší obsah není vždy lepší obsah

Od doby, kdy se technika "mrakodrapu" stala normou, se marketéři stále více zaměřují na to, aby byly příspěvky delší.

To je však chybný přístup.

Dlouhý obsah může být stále tenkým obsahem. To proto, že slovo "tenký" se nevztahuje na délku. Odkazuje na hloubku.

Mnoho podniků a SEO jednoduše projde obsah, který je k dispozici, možná vytáhne poznatky z několika souvisejících příspěvků, aby byl delší, a tím to končí.

Je to delší. Ale ke konverzaci to vlastně nic nepřináší.

Pokud jste četli několik blogů a snažili se najít odpověď, jen abyste zjistili, že nejlepší výsledky jsou v podstatě stejné, znáte frustraci, kterou cítí vaše publikum. Váš obsah musí důkladně řešit dotaz.

Nejde však o to, abyste čtenáři předhazovali všechno.

Pokud to uděláte, budete své čtenáře otravovat tím, že je budete nutit procházet obsah, aby našli odpověď. Nebo, což je horší, budou valit oči na odhadovanou dobu čtení a pokusí se najít jednodušší odpověď.

Přejděte k odpovědi hned. Pokud je příspěvek návodem "Jak na to", je třeba začít s kroky po úvodu. Nepřidávejte na začátek spoustu nepodstatných podtémat.

Vždy můžete přidat další relevantní informace poté, co se zaměříte na původní záměr vyhledávání. To vám umožní být důkladní, aniž byste byli obtěžující.

2. Objem klíčových slov by neměl určovat vaši obsahovou strategii

Každý výklenek má klíčová slova, která vedou k velkému objemu návštěvnosti. A může být lákavé se na ně vrhnout (zejména pokud mají nízkou obtížnost). Ale ne vždy jsou tou nejlepší volbou, i když jsou pro vaše podnikání relevantní.

Stále můžete (a měli byste) hledat vysoce hodnotná klíčová slova. Koneckonců, umístění na těchto výrazech může mít velkou hodnotu. Mohou zvýšit návštěvnost vašich stránek, zvýšit povědomí o značce a přinést více organických zpětných odkazů.

Ne vždy to však platí.

Mnoho klíčových slov s vysokou návštěvností ve skutečnosti nevede k žádnému posunu. A pokud s ní nepohnou, je to jen marná metrika.

Nakonec budete muset vykázat výsledky (obvykle ve formě generovaných příjmů). To znamená, že klíčová slova, na která se zaměříte, by měla záviset na vašich prodejních cílech, cílech SEO a přístupnosti těchto klíčových slov.

Bojujte s nutkáním ignorovat málo frekventovaná klíčová slova. Můžete přijít o témata, která konvertují mnohem lépe nebo vydělávají více odkazů než populárnější výrazy.

3. Zaměřte se na zvyšování příjmů pomocí poznatků prodejního týmu

"Cílem aktualizace užitečného obsahu je odměnit lepší obsah, u kterého mají návštěvníci pocit uspokojivého zážitku, zatímco obsah, který nesplňuje očekávání návštěvníků, nebude mít tak dobré výsledky," uvádí Google.

Proto byste se před zahájením jakékoli kampaně SEO měli vždy poradit s oddělením prodeje.

Prodejní tým má jedinečný přehled o skutečných otázkách, námitkách a frustracích zákazníků. Je to zlatý důl pro obsah, který bude uživatelům užitečný.

Prodej vám navíc pomůže najít přesný jazyk, který vaši zákazníci a potenciální zákazníci používají k popisu svých bolestivých bodů.

A co je nejdůležitější: prodejní tým může tento obsah využít v prodejním cyklu a uzavřít tak více obchodů.

Vysoce kvalitní obsah vytváří důvěru tím, že poskytuje užitečné informace, které zmírňují bolestivé problémy lidí. Ať už jsou uživatelé jednoduše zvědaví, nebo potřebují pomoc při rozšiřování svého podnikání, Google upřednostňuje obsah, který splňuje jejich potřeby.

To vše je přesně v souladu s tím, jak Google definuje užitečný obsah:

  • Je užitečný pro vaše publikum.

  • Sdílí vaše jedinečné zkušenosti a názory na dané téma.

  • Vztahuje se k vašemu oboru.

  • Pro vaše čtenáře má skutečně vzdělávací charakter.

  • Pomáhá čtenářům dosáhnout jejich cílů.

Nejlepší obsah by měl být zkrátka skutečně užitečný.

Přestože nástroje pro klíčová slova pomáhají identifikovat příležitosti a poskytují zábrany pro reakci na obsah, nejsou vaší tajnou zbraní k úspěchu. Tím je váš obchodní tým.

Spolupráce s prodejním týmem je nejlepší způsob, jak vytvořit skutečně užitečný obsah.

4. Vždy uvádějte odborné postřehy

Firmy jsou zaneprázdněny zvyšováním příjmů, pomocí zákazníkům a řízením růstu. V důsledku toho se tvorba obsahu často upozaďuje a zadává se agenturám.

Na tom není nic špatného (sám jednu takovou agenturu vlastním), problém je však v tom, že většina podniků nevěnuje čas tomu, aby spolu se zpětnou vazbou poskytla i odborné poznatky. Místo toho mají tendenci se zabývat gramatikou, tónem a hlasem.

To je velký problém.

Každý obsah by měl nabízet jedinečné postřehy odborníků z organizace. To nelze zadávat externím dodavatelům. Musí pocházet od odborníků na danou oblast.

To je rozdíl mezi základním, obecným příspěvkem, který plýtvá časem lidí, a skutečným myšlenkovým leadershipem, který zlepšuje jejich životy. (Google to výslovně popisuje.)

To, že se odborník vyjádří přesně k problémům, se kterými se zákazníci potýkají, a k možným řešením, je klíčem k tomu, aby váš obsah vynikl.

5. Podstupujte kalkulovaná rizika

V oblasti SEO je lákavé hrát na jistotu.

Zdá se, že standardním přístupem k výzkumu klíčových slov a obsahovému marketingu v dnešní době je:

  1. Projděte adresu URL své firmy nástrojem pro vyhledávání klíčových slov.

  2. Projděte adresy URL konkurence nástrojem pro klíčová slova.

  3. Najděte klíčová slova s vysokou návštěvností a nízkou obtížností.

  4. Pište obsah na tato témata.

  5. Počkejte na výsledky.

Někteří lidé mohou přidat příspěvky hostů, výměny odkazů nebo placené odkazy, pokud na to mají rozpočet. Ale to je v podstatě strategie SEO copy-and-paste, kterou používá mnoho organizací.

Místo toho, aby budovaly značku a etablovaly svou přítomnost v prostoru, zastaví se u "rychlých vítězství". To nestačí.

Místo toho využijte SEO k získání dalších informací o svém publiku. Na základě obchodních cílů, poznatků obchodního týmu a průzkumu klíčových slov podstupte kalkulované riziko a vytvořte jedinečné prostředky.

Experimentujte s novými nápady a tématy obsahu. Zjistěte, jak vaše publikum reaguje. A využijte tyto poznatky k novým nápadům, které vám pomohou lépe oslovit vaše publikum.

Takto vytvoříte skutečně užitečný obsah, který se umístí na předních místech - bez ohledu na jakoukoli aktualizaci algoritmu Google.


Mohlo by vás zajímat