Jak měřit úspěch influencer kampaní?

Odhalení klíčových metrik: Zjistěte, které ukazatele sledovat, aby vaše influencer marketingové kampaně skutečně fungovaly.


Ruka držící tablet s holografickými ikonami dosahu, angažovanosti, prodeje a růstu, znázorňující měření influencer marketingu.
Zjistěte, jak efektivně měřit výkon vašich influencer marketingových kampaní. Tento komplexní průvodce vám ukáže, jak nastavit cíle a sledovat klíčové metriky – od povědomí a zapojení až po prodeje a návštěvnost webu – pro maximalizaci návratnosti investi

Najít influencery a nastavit marketingové kampaně influencerů je náročný úkol, který se však vyplatí (alespoň pro většinu značek). Ale jaký smysl má tyto kampaně rozjíždět, když nevíte, jak dobře fungují nebo kde je co zlepšovat?

Některé společnosti se možná influencer marketingem vůbec nezabývají, protože si nejsou jisté, jak ho sledovat, což by mohlo znamenat, že přicházejí o obrovskou příležitost oslovit nové potenciální zákazníky.

Analýzou správných metrik a ignorováním těch, na kterých nezáleží, můžete své kampaně zefektivnit a svůj rozpočet natáhnout dál.

Rozhodněte se, které metriky kampaně influencerů budete sledovat na základě svých cílů

Než se rozhodnete, které metriky budete sledovat, musíte si ujasnit, jaké jsou vaše cíle influencerské marketingové kampaně.

Chcete například zvýšit prodeje, nebo vás spíše zajímá, aby se lidé dozvěděli o existenci vaší značky (povědomí o značce)? Chcete generovat více potenciálních zákazníků, nebo se právě teď zaměřujete na jiný typ zapojení? Možná chcete, aby lidé spíše sdíleli příspěvek, než aby klikali na vstupní stránku.

Znalost toho, co od svých kampaní s influencery chcete, vám pomůže určit, které metriky sledovat a zda fungují ve váš prospěch.

Metriky informovanosti o kampaních influencerů

Tři metriky související s povědomím, které můžete sledovat, jsou dosah, imprese a růst publika:

  • Dosah vám řekne, kolik lidí potenciálně vidělo příspěvek influencera. Je to odraz toho, kolik má influencer sledujících.

  • Imprese vám mohou poskytnout lepší představu o tom, jak často členové publika příspěvek skutečně viděli, protože dosah může být obtížné sledovat a potenciální diváci nejsou totéž co skuteční diváci.

  • Růst publika vám řekne, kolik nových sledujících váš účet na sociální síti získal v důsledku marketingové kampaně influencerů. Je trochu obtížné přesně sledovat, proč máte nové sledující, ale pokud získáte příliv sledujících v době, kdy kampaň influencerů běží, je to dobré znamení, že funguje.


Metriky informovanosti spolu s metrikami zapojení (ke kterým se dostaneme příště) lze obvykle sledovat pomocí dat ze sociální platformy samotné nebo z nástroje třetí strany.

Údaje o sociálních sítích influencera - které by vám měl influencer poskytnout pro příspěvky, které jste sponzorovali - vám spolu s údaji o sociálních sítích vašeho vlastního účtu poskytnou všechny informace, které potřebujete ke sledování metrik povědomí.

Metriky zapojení do kampaní influencerů

Mezi metriky zapojení, jejichž sledování je třeba zvážit, patří míra zapojení, míra prokliku (CTR) a cena za proklik (CPC).

Celkově metriky zapojení vypovídají o tom, jak dobře vaše publikum kampaň přijalo a jaký měla výsledek. Pokud je publikum inspirováno k akci, vaše kampaň plní svůj účel.

  • Míra zapojení je procento publika, které nějakým způsobem interagovalo s příspěvkem influencera. Zahrnuje například lidi, kteří příspěvek lajkovali, komentovali a sdíleli.

  • CTR je procento publika, které kliklo na vaši reklamu (nebo na odkaz, který influencer do příspěvku vložil).

  • CPC je částka, kterou zaplatíte za každé kliknutí na odkaz v příspěvku. Čím nižší CPC, tím lépe.

Prodejní metriky influencerské kampaně

V určitém okamžiku budete chtít ze svého influencerského marketingu generovat příjmy, a proto přicházejí na řadu prodejní metriky. Těmi, kterým je třeba věnovat pozornost, jsou generování leadů, prodej a příjmy:

  • Generace leadů vám přibližně řekne, kolik leadů bylo vygenerováno kampaní influencer marketingu. Čím více leadů získáte, tím více je příležitostí k prodeji.

  • Prodej je celkem zřejmý: Sledujete počet prodejů, které jsou přímým výsledkem kampaně influencerů (více o tom, jak to udělat, za chvíli).

  • Příjmy jsou také samozřejmé: Sledujete, kolik příjmů tyto prodeje vygenerovaly.

Metriky prodeje vyžadují vytvoření sledovatelných odkazů, abyste mohli přesně zjistit, které odkazy vedly k jakým prodejům. Použití konkrétních odkazů v kampaních s influencery vám prozradí, kde potenciální zákazníci klikli na odkaz, který je přivedl k dalšímu kroku nákupního procesu.

Kromě sledovatelných odkazů - nebo jako jejich alternativu - můžete vytvořit vlastní propagační kódy, které influencer propaguje svým sledujícím. Kdykoli tak lidé použijí promo kód k nákupu, víte, že se o vaší značce, produktu nebo službě dozvěděli prostřednictvím konkrétního příspěvku influencera.

Kombinací sledovatelných odkazů a promo kódů můžete pokrýt své základy i v případě, že někdo klikne na sledovatelný odkaz, ale nepoužije promo kód.

Metriky návštěvnosti influencerských kampaní

Pokud doufáte, že prostřednictvím příspěvků od influencerů přivedete na své stránky návštěvnost, budete chtít sledovat metriky návštěvnosti.

Máte k dispozici CTR, které vám řekne, kolikrát bylo kliknuto na odkaz v reklamě nebo v příspěvku, ale musíte také sledovat skutečnou návštěvnost webu. Lidé mohou kliknout na odkaz, ale pak se od vašeho webu odkloní, než se stihne načíst, takže proklik je nepřesný způsob, jak sledovat skutečný růst návštěvnosti webu. (CTR je však stále spolehlivým ukazatelem toho, jak dobře reklama nebo příspěvek funguje: Pokud lidé na odkaz klikají, znamená to, že plní velkou část svého úkolu.)

Analýzu návštěvnosti lze zjistit buď prostřednictvím samotných webových stránek, nebo služby Google Analytics, která může poskytnout komplexnější pohled na návštěvnost. Můžete také zkontrolovat míru opuštění (bounce rate), počet stránek na relaci, zobrazení stránek a čas strávený na webu, abyste zjistili, zda a jak roste návštěvnost vašeho webu a také jak je tato návštěvnost hodnotná.

* * *

Není vždy snadné určit návratnost investic do kampaní influencer marketingu a popravdě řečeno, žádná jednotlivá metrika vám neukáže přesné číslo.

Pokud však budete věnovat pozornost správným statistikám a budete vědět, co hledáte, můžete si vytvořit poměrně přesný přehled o tom, jak dobře kampaň funguje. Vyzbrojeni tímto přehledem pak můžete upravit svou současnou kampaň s influencery tak, aby měla větší šanci na úspěch, a také se rozhodnout, zda s daným influencerem spolupracovat i v budoucnu.


Mohlo by vás zajímat

Fotografie ženy píšící poznámky, symbolizující rozvoj myšlenkového vedení a sdílení znalostí.
  • autor Redakce
  • 04. 07. 2025
Jak se stát myšlenkovým lídrem?