- autor Redakce
- 21. 05. 2025
Načítáme marketingová moudra
Značky musí zvážit, jak generační hodnoty přispívají k úspěšné digitální marketingové strategii. Zde je to, co byste měli vědět.
Jako digitální marketéři trávíme spoustu času soustředěním se na zobrazení, kliknutí a konverzní data. Jaká kampaň, reklama nebo vstupní stránka dnes konvertuje?
Ano, jde o výkon - ale je také důležité udělat krok zpět a uvědomit si, že na míru konverze mají vliv i faktory jako zákaznická zkušenost a důvěra ve značku.
V marketingu a reklamě máme povinnost brát v úvahu více než jen povrchní detaily; stále větší důraz je kladen na inkluzivitu, důvěru a propojení s hodnotami spotřebitelů.
V tomto sloupku se dozvíte o třech klíčových prvcích této diskuse o hodnotách, které vedou k důvěře, a o praktických zkušenostech, které vám pomohou zavést přístup založený na hodnotách ve vaší organizaci.
Jednoduše řečeno, propojení hodnot značky s hodnotami spotřebitelů buduje důvěru. A jak roste důvěra ve značku, roste i projev lásky každého zákazníka ke značce.
Odraz inkluzivity, důvěry a spojení s hodnotami spotřebitelů skutečným a autentickým způsobem dláždí cestu k tomu, aby spotřebitelé vnímali značku jako vytvořenou pro "někoho, jako jsou oni".
Tato diskuse o hodnotách a důvěře se skládá ze tří klíčových prvků:
Generační hodnoty začaly určovat angažovanost spotřebitelů, věrnost značce a jejich očekávání. Tyto generační hodnoty se liší (s občasným překrýváním) mezi generací Z, mileniály, generací X a Baby Boomers.
Pouze 1/3 inzerentů si myslí, že zaujímání sociálních nebo politických postojů posiluje jejich vztah se zákazníky. A o něco více než polovina si myslí, že je to hazard. Ostatní nemají žádný názor.
80 % lidí věří, že značky by měly hrát roli při řešení společenských problémů.
Přizpůsobení sdělení vaší značky tak, aby rezonovalo s různými cílovými skupinami, je důležitější než kdy jindy.
Generační postoje a hodnoty se liší, a to je důležité, abyste jako značka, která se snaží budovat vztahy s tímto publikem, měli na paměti.
Pokud vezmeme internetovou populaci a budeme se snažit pochopit rozdělení podle generací, zjistíme, že většinu uživatelů internetu tvoří mileniálové, následuje generace X, pak generace Z a nakonec Baby Boomers.
Pokud se podíváme na celkovou populaci USA podle generací, uvidíme rozptyl v číslech, protože každá generace tvoří mezi 19-22 %, přičemž zbývající procento tvoří Mlčící generace (1928-1945) a Největší generace (před rokem 1928).
To nám hned napovídá, že generace X a mileniálové mají vyšší index v používání internetu než Boomeři a generace Z.
Generace Z a mileniálové upřednostňují hodnoty znalostí a zvídavosti, zatímco generace X, Boomers a Pre-Boomers sdílejí rodinu, upřímnost, autenticitu, vztahy a tvrdou práci.
Kromě toho 67 % účastníků průzkumu z generace Z přestalo nebo zvažovalo bojkotovat značku, která byla v rozporu s jejich hodnotami.
Když to spojíme s 80 % účastníků, kteří chtějí, aby značky řešily společenské problémy, vidíme důkaz, že spotřebitelé jsou ochotni se značkou spolupracovat nebo se od ní distancovat v reakci na své hodnoty.
Podniky musí zaujmout stanovisko a ukázat, za čím si stojí. Dnes je riskantnější nedělat nic nebo hrát na jistotu, než autenticky prezentovat, co vaše značka ve světě představuje.
Studie provedená společností Salesforce zjistila, že generace Z klade zvýšený důraz na hodnoty.
To dokazuje, že s tím, jak se naše mladé generace přesouvají do pracovního procesu, jen posílí již nyní rostoucí posun v myšlení směrem k hodnotám a potřebě inkluzivity a klíčových slov založených na hodnotách, které musí být součástí každé online reklamní strategie.
S rostoucí marketingovou konkurencí na internetu roste potřeba navázat autentický kontakt s publikem.
Podle společnosti eMarketer do roku 2023 budou digitální technologie tvořit téměř dvě třetiny výdajů na reklamu. Ačkoli je tedy zásadní, abyste se svými zákazníky sdíleli smysl a účel, je obzvláště důležité, abyste tak činili v digitálních kanálech."
Značky musí zvážit, jak se generační hodnoty podílejí na výzkumném/prodejním cyklu a jak jsou hodnoty vaší značky/společnosti v souladu s nimi pro spotřebitele.
Žádné publikum nebude mít 100% sdílené hodnoty, proto je důležité přemýšlet o tom, jak vytvořit marketingovou strategii, která bude autenticky a názorově kompatibilní s mnohými.
Každá generace je v pozici, kdy svou kupní silou překonává tu předchozí, a technologie tento trend pomáhají rozvíjet.
Generace X bude poslední generací, která bude mít přímou zkušenost s tím, jak vypadal svět bez internetu a chytrých telefonů, a generace Z je první, která nikdy nepozná svět bez naší moderní závislosti na webu a mobilních zařízeních.
I když je důležité si obecně uvědomovat generační hodnoty, autenticita zůstává společným jmenovatelem všech demografických skupin.
Zde je několik klíčových opatření, která vám pomohou zajistit autentický a hodnotově orientovaný přístup k vaší marketingové strategii:
Zhodnoťte svou značku nebo obchodní poslání.
Zveřejněte ho na svých webových stránkách. Udělejte krok zpět a zkontrolujte své prohlášení o značce/poslání a to, jak koreluje hodnota značky s hodnotou pro spotřebitele a spotřebitelskou pravdou.
Srovnejte sdělení s cílovým publikem.
Pokud si dáte práci s pochopením hodnot vaší značky a jejího promítnutí do cesty spotřebitele, nezapomeňte sladit sdělení v reklamním textu a na vstupní stránce. Je to autentická shoda sdělení, která odpovídá vašemu publiku?
V rámci své strategie se zaměřte na všechny demografické skupiny a publika.
Jak se díváte na segmentaci své základny a opětovné použití v kampaních?
Používejte target a bid - házejte všechny věkové kategorie, pohlaví a poučte se z toho, než začnete odpovídajícím způsobem optimalizovat (vylučovat nebo bidovat).
Srovnejte demografické poznatky s autentickými reklamními texty, které odpovídají prioritám každé generace. Použijte In-Market audiences.
Testujte dynamické reklamy ve vyhledávání, abyste zachytili vyhledávací dotazy zaměřené na hodnoty.
Pravidelně procházejte přehledy vyhledávacích dotazů (SQR), abyste identifikovali vyhledávací dotazy zaměřené na hodnoty, které byly konvertovány a které stojí za to přidat jako nová klíčová slova.
Kde má vaše marketingová strategie příležitost vytvořit zastřešující hodnotové nabídky, které rezonují se všemi generacemi?