- autor Redakce
- 21. 07. 2025
Načítáme marketingová moudra
Když většina lidí přemýšlí o mileniálech, představí si technicky zdatnou a znalou demografickou skupinu, která má stále větší vliv - proto se mnoho marketérů domnívá, že online kanály nabízejí nejefektivnější způsob, jak konvertovat potenciální zákazníky z řad mileniálů a dosáhnout požadované návratnosti investic.
Generace mileniálů se ve Velké Británii rozrostla na více než 13,8 milionu členů. S tak velkou cílovou skupinou potřebují obchodníci nákladově efektivní marketingové techniky s optimálním dosahem a zdá se, že digitální kanály tomuto zadání do puntíku odpovídají.
Ačkoli na digitálním přístupu není nic zásadně špatného, některým marketérům brání ve využívání jiných kanálů a vytváření plně integrovaných kampaní.
Například out-of-home (OOH) reklama je obzvláště účinná při zapojování mileniálů, zejména pokud značky věnují čas plnému pochopení tohoto média a správnému provedení.
Něco z toho, co říkám, může v digitálním věku znít neintuitivně, ale je důležité pochopit chování mileniálů a způsob, jakým komunikují s okolním světem.
Za prvé, mileniálové se k online reklamám chovají stále cyničtěji; předpokládá se, že přibližně 63 % z nich používá na alespoň jednom ze svých zařízení blokátory reklam. Tento cynismus je do značné míry důsledkem přesycení online prostoru protichůdnými a příliš propagačními reklamami, které velmi ztížily průchodnost sdělení.
Dalším důvodem, proč se mileniálové rádi vyhýbají prodejním a vtíravým reklamám na internetu, je to, že si rádi vytvářejí vlastní obsah. Přesněji řečeno, chtějí si samostatně vybírat značky, se kterými budou spolupracovat, a ve stále přeplněnějším online prostoru může být velmi obtížné identifikovat ty nejserióznější a nejdůvěryhodnější firmy.
Tyto faktory mají v myslích mileniálů kumulativní dopad a zároveň přirozeně odlišují OOH reklamu jako zajímavou alternativu k digitálním kanálům.
Koneckonců, kanály OOH, jako jsou tradiční billboardy, jsou v reálném světě všudypřítomné a podle údajů je pravidelně vidí a komunikuje s nimi 70 % zákazníků. Tradiční billboardy také optimalizují dosah značky tím, že poskytují celkovou expozici: Zprávy jsou zobrazovány, aniž by byly nuceny konkurovat jiným značkám.
Nejdůležitější je, že OOH reklamy jsou nerušivé, plynule se začleňují do okolního prostředí a vytvářejí tak u mileniálů pocit důvěry a jistoty. Celých 57 % lidí se domnívá, že důvěřuje sdělením, která čtou na billboardech a materiálech OOH; organické umístění těchto reklam navíc nutí diváky k interakci se značkou.
Ať už vezmete v úvahu velké billboardy u silnic nebo menší plakáty, které najdete na vlakových nádražích, tyto reklamy si často prohlížejí mileniálové - a další lidé - při svých každodenních činnostech.
Před zahájením OOH kampaně byste však měli zvážit různé dostupné velikosti billboardů, abyste věděli, které jsou pro váš typ podnikání a cílové trhy nejvhodnější.
Argumenty pro cílení na mileniály pomocí OOH reklamy mohou být přesvědčivé, ale provedení kampaně rozhodne o tom, zda dosáhnete vysoké míry konverze. Mileniálové patří mezi nejvstřícnější skupinu spotřebitelů vůbec, takže umístění, design a cíl vašich reklam musí být promyšlené a naplánované do nejmenších detailů.
Zde je několik kroků, které vám pomohou na vaší cestě.
Začněme od základů: Nemůžete doufat, že efektivně zacílíte na mileniály, pokud neumístíte své reklamy správně. Bez vhodného geografického umístění hrozí, že se vaše reklamy netrefí a neosloví efektivně váš cílový trh.
Data jsou zde vaším hlavním spojencem; mohou nabídnout přehled o tom, jak se mileniálové chovají a jak tráví svůj čas. Přibližně 37 % zákazníků z řad mileniálů například upřednostňuje návštěvu obchodů před nákupy online, takže investice do billboardů a plakátů v blízkosti rušných nákupních center může pomoci generovat povědomí o značce a potenciální zákazníky.
Je také známo, že mladší mileniálové a studenti upřednostňují venkovní zábavu jako klíčovou součást svého rozpočtu, takže umístění OOH reklamy v parcích a rušných ulicích může také přinést mimořádnou hodnotu.
Podobně mohou vzdělávací zařízení, vysoké školy a univerzity nabídnout značkám přímý přístup k mileniálům prostřednictvím OOH reklamy. Tato zařízení se obvykle vyznačují nejen vysokými budovami v centrální oblasti, ale také umožňují firmám zacílit na mnohem větší a angažovanější publikum.
Obzvláště oblíbené jsou provozovny, které se nacházejí v blízkosti rušných barů a restaurací, protože jsou schopny oslovit zákazníky v různých denních dobách (což vám umožní přizpůsobit svá sdělení a nabídky).
Kreativita je mimořádně důležitým faktorem, který v konečném důsledku určuje vaši schopnost převést své myšlenky do účinného sdělení a vizuální reklamy. Pokud chcete účinně zaujmout stále náročnější mileniály, je pro vás rozhodující použití barev, obrázků a sdělení.
Barvy jsou obzvláště důležité, protože mileniálové mají tendenci vyhledávat odstíny s pozornými a optimistickými vibracemi. Jelikož jsou mileniálové také zvědaví a rádi si vytvářejí vlastní obsah, dobře reagují na experimentální a neobvyklé barevné kombinace, což je důvod, proč se botanická zeleň stala v poslední době tak oblíbeným odstínem bytového interiéru.
Pokud používáte digitální billboardy, můžete dokonce vytvořit interaktivní reklamy, které využijí typickou touhu mileniálů vytvářet a kurátorovat obsah. Interaktivní reklamy nabízejí nejen hodnotu novinky, ale také budují vztah se zákazníky a umožňují jim předvést vlastní kreativitu pod hlavičkou značky.
Při nasazování obrázků a sdělení je třeba dbát na to, abyste se zaměřili na základní rysy demografické skupiny mileniálů. Mileniálové rozhodně dobře reagují na obsah, který jim poskytuje uznání, a to jak při řešení životních problémů, tak při hraní role vlivných osobností v rámci sociálních sítí. Klíčová jsou také stručná a přímočará sdělení, zejména v době, kdy jsou denně bombardováni reklamou.
Z vizuálního hlediska musí být použití barev a značky konzistentní v celém marketingovém úsilí, abyste optimalizovali rozpoznatelnost napříč různými kanály. Tento požadavek byste neměli podceňovat, zejména pokud usilujete o vytvoření plynulé zákaznické cesty, která povede k asistovaným konverzím.
Ještě jsme se ani nedotkli největší výhody OOH při cílení na mileniály: Proto vám pomohou vytvořit životaschopnou, vícekanálovou cestu k zákazníkovi, která bude skutečně poutavá.
Billboardy byly vždy účinné při řízení akcí zákazníků: Po zhlédnutí billboardu nebo plakátu je 58 % spotřebitelů ochotno se značkou dále komunikovat a 17 % spotřebitelů se po zhlédnutí OOH reklamy s větší pravděpodobností zapojí do kontaktu se značkou prostřednictvím svého chytrého telefonu.
Navíc podle zprávy společností Outsmart a Ipsos Mori, jak parafrázuje Marketing Week, "mladí lidé po vystavení OOH reklamě častěji interagují se značkou prostřednictvím svého telefonu. U osob ve věku 16 až 24 let je o 140 % pravděpodobnější, že provedou akci se značkou, když jsou vystaveni 20 nejúspěšnějším kampaním, než u těch, kteří je neviděli. Pro srovnání, průměrný nárůst v celém vzorku je 38 %."
To jsou působivá čísla, ale neznamenají mnoho, pokud nemáte správně nastavené výzvy k akci (CTA).
Za prvé, vaše CTA by měla mít na billboardu viditelné místo a všechny online adresy nebo fyzické cíle by měly být také přesné a bez nejasností.
Musíte také zajistit, abyste od spotřebitelů požadovali akce, které jsou součástí širší, jasně definované cesty zákazníka.
Pokud se chystáte využít potenciál OOH reklamy pro zajištění asistovaných konverzí, musíte zákazníky nasměrovat prostřednictvím životaschopných kanálů, které udrží angažovanost a nakonec povedou ke konverzím. Ať už je to konkrétní sociální kanál nebo vaše mobilní webové stránky, ujistěte se, že CTA je přizpůsobeno cíli kampaně a potřebám vašeho cílového trhu.
Ačkoli se může zdát, že investovat do offline marketingových kanálů je v digitálním věku neintuitivní, je třeba hodně říci o vedení integrovaných kampaní.
To platí zejména pro cílovou skupinu mileniálů, u nichž je stále větší pravděpodobnost, že budou blokovat online reklamu a budou dobře reagovat na organický, nerušivý a stručný charakter OOH materiálů.