Jak zvýšit zapojení publika interaktivním obsahem

Objevte, jak interaktivní obsah promění vaše marketingové cíle v realitu.


Přátelé se baví a zkoumají interaktivní mapu na velké dotykové obrazovce.
Odhalte sílu interaktivního obsahu pro vaši marketingovou strategii. Tento článek vás provede různými typy interaktivního obsahu, jejich přínosy pro zapojení publika a konverze, a představí vám dostupné nástroje pro jejich snadnou tvorbu.

Aby byl digitální obsah úspěšný, musí zaujmout. Může to znít banálně, ale zapojení je dnes největší výzvou pro marketéry obsahu a téměř vždy je rozhodujícím faktorem mezi úspěšnou kampaní a neúspěšnou kampaní, která "nestačila".

A v prostředí obsahu, které si stále více cení originality, je jedním ze způsobů, jak chytří marketéři obsahu zapojují publikum (a dosahují tak svých cílů digitálního marketingu), tvorba přesvědčivého interaktivního obsahu.

Co je interaktivní obsah?

Interaktivní obsah má mnoho podob, ale všechny interaktivní obsahy mají jednu společnou vlastnost: jsou vytvořeny tak, aby se do nich publikum aktivně zapojilo způsobem, který nespočívá pouze ve čtení.

Interaktivní obsah je téměř vždy přizpůsobitelný. Umožňuje uživatelský vstup a je funkční pouze tehdy, když se do něj uživatel zapojí.

Poznáte typický interaktivní obsah: kalkulačky, ankety, mapy, a dokonce i kvízy, které zjišťují, co váš kousek pizzy vypovídá o vaší osobnosti. A přinejmenším pro tohoto marketéra obsahu byl tento kvíz mrtvý:

Technická pravda o interaktivním obsahu

Možná si říkáte: "Dobře, ale já na to nemám technické znalosti."

Buďte v klidu. Nejlépe střeženým tajemstvím v obsahovém marketingu je, že můžete být úspěšní při vytváření interaktivního obsahu, aniž byste uměli kódovat. Jistě, znalost JavaScriptu nebo jiných jazyků může pomoci, ale existuje spousta bezplatných (nebo téměř bezplatných) nástrojů, které za vás vytvoří úžasný interaktivní obsah. Některé z mých oblíbených nástrojů uvedu později (s žádným z nástrojů uvedených v tomto článku nejsem nijak spojen).

Pomocí těchto nástrojů vložíte svá data nebo informace do šablon a obvykle obdržíte zpět vložitelné HTML. Pokud chcete udělat něco, co nástroj ještě neumí, a skutečně potřebujete vývojáře, GitHub má téměř nekonečné repozitáře již dokončených interaktivních projektů, ze kterých mohou vývojáři čerpat, aby minimalizovali práci potřebnou na vašem projektu.

Čtyři typy interaktivního obsahu, které vám pomohou dosáhnout marketingových cílů

Interaktivní obsah vám může pomoci dosáhnout marketingového cíle, ať už se jedná o zvýšení angažovanosti na sociálních sítích, budování povědomí o značce, zvýšení návštěvnosti vašich stránek, předvedení nového produktu nebo dokonce zlepšení SEO díky získaným odkazům a zmínkám v tisku.

Ve všech těchto případech platí stejný princip: Aby byla jakákoli marketingová iniciativa úspěšná, musíte být schopni upoutat pozornost publika.

Zde vám představím některé z mých oblíbených (a velmi dobře proveditelných) forem interaktivního obsahu, upozorním na některé zdroje, jak začít vytvářet vlastní interaktivní obsah, a uvedu několik tipů a osvědčených postupů, jak můžete interaktivní obsah využít k dosažení svých marketingových cílů.

1. Kalkulačky

Pravděpodobně jste se již setkali s kalkulačkami, které vám pomohou naplánovat vaši finanční budoucnost. Kalkulačky jsou skvělým způsobem, jak přimět publikum k interakci s vaším obsahem, protože pomáhají řešit problém.

Pokud se někdo dívá na vaši kalkulačku, je pravděpodobné, že už je někde v prodejním trychtýři a hledá odpovědi na konkrétní otázky. Kalkulačky jsou vnímány jako hmatatelné, důvěryhodné a transparentní.

Například většina věřitelů, bank a partnerských webů nabízí praktické hypoteční kalkulačky, které dokáží odhadnout měsíční splátky. Uživatelé mohou zadat finanční údaje (příjem, dluhy atd.) a zjistit, jaké by pro ně mohly být podmínky standardní hypotéky. Příklady finančních kalkulaček najdete na stránkách jako Nerdwallet a Student Loan Hero.

Kalkulačky však mohou tvořit zajímavý obsah v jakékoli vertikální oblasti, nejen ve financích.

Jak kalkulačky pomáhají dosahovat marketingových cílů: Jak již bylo uvedeno, pokud jsou lidé na vašich stránkách a používají kalkulačku, snaží se vyřešit nějaký problém. Pokud jsou vaším cílem konverze, kalkulačky mohou uživateli okamžitě ukázat hodnotu vašeho produktu, často v číslech (čtěte: v dolarech). Kalkulačky vám také pomohou vybudovat si u potenciálního klienta důvěru, protože jsou transparentní a hmatatelné.

Kde začít: Viděl jsem úspěšné kalkulačky vytvořené výhradně v tabulkách Google. Ačkoli formální verze může vyžadovat určité znalosti JavaScriptu, nástroje jako jscalc.io nabízejí přizpůsobitelné a vložitelné kalkulačky pro nevývojáře.

2. Dynamické tabulky a grafy

Dynamické tabulky a grafy umožňují uživatelům třídit, filtrovat a jinak upravovat data tak, aby je mohli zobrazit způsobem, který je pro ně nejzajímavější. Díky možnosti třídit sloupce v tabulce mohou uživatelé vzít spoustu informací a přiblížit si ty části, které je skutečně zajímají.

Dynamické grafy (zejména mapy stromů) jsou podobné a umožňují proniknout do dílčích sekcí nebo částí dat. Mohou být také něčím tak jednoduchým, jako je nástrojový tip na stávajícím grafu, který umožňuje uživatelům prozkoumat různé datové body.

Jak dynamické tabulky a grafy pomáhají dosáhnout marketingových cílů: Často je těžké vyprávět příběh s velkým množstvím dat způsobem, který uživatele zaujme. Tím, že si uživatelé mohou přizpůsobit, jaká data vidí, jsou schopni je co nejlépe aplikovat na sebe. Jedná se o skvělé nástroje pro budování odkazů, protože vydavatele v různých vertikálách mohou zajímat různé části vašich dat. Pokud vaše data také zdůrazňují váš produkt (například pokud jste vytvořili tabulku porovnávající vlastnosti produktu a konkurence), mohou si uživatelé snadno přizpůsobit a vybrat vlastnosti, na které se chtějí zaměřit, což vám umožní lépe ukázat hodnotu vašeho produktu.

Kde začít: Mým oblíbeným nástrojem pro vizualizaci dat je v současnosti flourish.studio. Rozhraní umožňuje zadávat otočená (a často nezpracovaná) data a vybírat z obrovského seznamu možných vizualizačních stylů, z nichž všechny jsou zcela přizpůsobitelné. Obsahuje také plynulé animace a skvěle se přizpůsobuje mobilním zařízením.

3. Kvízy

V některých částech obsahu mohou kvízy překlenout propast mezi příběhem, který se snažíte vyprávět, a čtenářem. Existuje spousta skvělých článků o tom, kolik nebo málo toho lidé vědí o tématech, ale čtenář chce ve skutečnosti pohon pro své ego: Kolik toho ví ve srovnání s ostatními?

Vložení kvízů do vašeho obsahu podporuje ego-bait a podporuje sdílení, pokud se jim líbí jejich výsledek a chtějí se jím pochlubit!

Skvělý obsah nejen zjišťuje, kolik lidí pozná znělku Kit Kat, ale také vám dává možnost zjistit, jak dobře si stojíte v porovnání s konkurencí.

Jak kvízy pomáhají dosahovat marketingových cílů: Kvízy se obzvláště dobře hodí k cílům sociálních médií, protože je v nich něco přirozeně soutěživého. Většina interaktivních kvízů má již v sobě tlačítko "sdílet na sociálních sítích" a vy se můžete pochlubit svými výsledky a zjistit, jak jste na tom ve srovnání s přáteli. A protože lidé mají své vlastní zájmy a oblasti samozvaných "odborných znalostí", pokud se kvíz týká jejich konkrétního výklenku, přátelé nebo rodina budou vědět, že je v něm mají označit.

Kde začít: Existuje mnoho skvělých online nástrojů, které můžete použít k vytvoření vlastního kvízu. Já jsem měl úspěch s nástrojem trynteract.com, který umožňuje přizpůsobení, vložení a sdílení na sociálních sítích ve snadno použitelné platformě pro tvorbu kvízů.

4. Mapy

Kdyby vám někdo dal mapu míst s nejvyšší kriminalitou, v devíti případech z deseti byste hledali místo, kde žijete. Mapy nabízejí návnadu na ego, přesněji řečeno to, čemu tvůrci obsahu říkají geo návnada, protože publikum se vždy chce podívat, jak vypadá jeho oblast a jaké je srovnání s jinými místy.

To platí pro každou mapu, ale interaktivní mapy mají oproti statickým mapám výraznou výhodu v tom, že do nich můžete nacpat mnohem více informací. Představte si statickou mapu: V podstatě můžete uvést pouze jeden obrázek a možná barevnou škálu. U interaktivní mapy s popisky můžete uvést tolik informací, kolik chcete. Interaktivní mapy také umožňují měnit datové sady, prohlížet data za různé roky nebo poskytovat další přizpůsobitelné informace, aniž byste museli zabírat více místa na ploše a vytvářet více grafických prvků.

Jak interaktivní mapy pomáhají dosahovat marketingových cílů: Interaktivní mapy mohou být velmi účinné při získávání zmínek a budování portfolia zpětných odkazů díky své schopnosti být hyperlokální. Téměř v každém městě v USA existují publikace, které potřebují, aby se o nich psalo, a tím, že nabízíte interaktivní mapy, které umožňují zaměřit se na konkrétní oblasti, jim dáváte možnost najít vysoce přizpůsobené údaje, aniž by museli ručně poskytovat data každému jednotlivému vydavateli, kterého oslovujete.

Kde začít: Tableau Public nabízí bezplatné, plně přizpůsobitelné a vložitelné řídicí panely, s jejichž pomocí můžete snadno vytvářet interaktivní mapy. Tento nástroj používám často, protože má zabudované obrovské množství dat a již zná věci jako oblasti metra, státy, města a dokonce i ulice a dálnice, takže nikdy nemusím komunikovat s nepřehlednými shapefile.

Pokud vy nebo vaši vývojáři umíte JavaScript, je d3js.org úžasným stavebním kamenem pro přizpůsobitelné mapy.

Vytváření interaktivního obsahu pro vás

Přestože tyto čtyři příklady interaktivního obsahu byly specifické, představují pouze malou škálu interaktivních možností. Interaktivní obsah je mocným nástrojem od jednoduchého flipbooku na zpravodajském webu až po pokročilejší hry, které vám vyprávějí příběh.

Jeho možnosti jsou stejně nekonečné jako vaše představivost. S několika základními nástroji a jednoduchým vyhledáváním na Googlu mohou tvůrci obsahu - i ti méně technicky zdatní - vytvořit skvělý obsah, který jim pomůže dosáhnout jejich marketingových cílů.


Zdroj: www.marketingprofs.com

Mohlo by vás zajímat