Zážitkový marketing: Klíč k loajalitě zákazníků

Zjistěte, proč zážitky prodávají lépe než produkty a jak vytvořit kampaň, která zanechá trvalý dojem u vaší cílové skupiny.


Šťastní lidé v interakci s moderní světelnou instalací značky v rámci zážitkového marketingu.
Proč generace mileniálů upřednostňuje zážitky před věcmi? Objevte ověřené principy úspěšného zážitkového marketingu, od budování vztahů po vytváření radosti. Praktické tipy pro vaši značku, které fungují.

Zážitkový marketing se dostal na vrchol. To, co bylo kdysi považováno za experimentální nebo dokonce riskantní z hlediska návratnosti investic, oficiálně prokázalo svou legitimitu díky značkám jako Google, Lavazza Coffee, Geico a Red Bull, které do tohoto prostoru investují velké částky a dosahují obrovských výnosů.

Samotná premisa zážitkového marketingu dává marketérům šanci stát se ve svém přístupu skutečně kreativními a zapojit své publikum jako nikdy předtím. Existuje však správný (a špatný) způsob, jak navázat kontakt s cílovou skupinou. Vezměte si katastrofu Fyre Festivalu: Je to sice extrémní případ, ale dokonalý příklad špatného zážitkového marketingu a škodlivého dopadu na zúčastněné lidi a značky.

Ať už tedy organizujete pohlcující pop-up, instalaci virtuální reality na místě nebo plnohodnotné divadelní představení či živou akci, zde je několik věcí, na které byste měli pamatovat, aby to znamenalo víc a nakonec přineslo čísla, o která usilujete.

Zážitky dělají lidi šťastnými. To by se mělo zdát jako samozřejmost: Lidé se rádi baví. A co víc, 65 % spotřebitelů tvrdí, že je mnohem více ovlivní pozitivní a nezapomenutelné zážitky než tradiční reklama a marketingové triky.

Konkrétně pro generaci mileniálů - 72 % z nich by raději utrácelo své peníze za zážitky než za věci - se ukázalo, že dobře cílená, lákavá zážitková kampaň, kterou si mladá generace bude spojovat s vaší značkou po mnoho let, je neocenitelná.

Klíčové principy úspěšného zážitkového marketingu

Soustřeďte se na lidi a vztahy

Jedním z obrovských přínosů, který je často spojován se zážitkovým marketingem, je pocit loajality ke značce, který vytváří mezi cílovými skupinami. Vezměme si například společnost Disney: Díky strhujícím a často teatrálním marketingovým iniciativám této značky se lidé cítí loajální ke společnosti od kolébky až po hrob a jejich přitažlivost zahrnuje několik generací.

Když zákazníci zažijí něco skutečně nezapomenutelného a osobního, začnou si ke značkám vytvářet mnohem hlubší vztah. Organizace, které se zaměřují na budování vztahů, jsou schopny podporovat tento druh oddaného publika, jehož členové skutečně přijímají značky pro jejich společné hodnoty. V tomto novém prostředí uspějí ty společnosti, které se více zaměří na zážitek.

Nesnažte se ušetřit čas, investujte do něj

V marketingu už nejde o úsporu času na poskytování skvělých služeb zákazníkům, ale o dobře strávený čas. Pryč jsou doby, kdy jsme se snažili zákazníky krmit kusými informacemi v časovém úseku 30 sekund; zákazníci jsou ochotni věnovat čas zážitkům, které značky nabízejí, zejména pokud jsou tyto zážitky navrženy podle jejich potřeb a zájmů.

Značky si musí tuto příležitost uvědomit a měly by být vděčné za čas, který jsou spotřebitelé ochotni jim věnovat, a investovat do poutavého zážitku, díky němuž se strávený čas vyplatí - pro obě strany.

Nic není tak osobní a vlivné jako způsob, jakým prožíváme svůj život. Dlouholeté poznatky z oblasti marketingu a prodeje ukazují, že zážitky, které umožňují skutečné zapojení značek a jejich cílových skupin, jsou mocným nástrojem pro získání a udržení zákazníků.

Přispívejte hodnotou, nikdy nerušte

Jednou z větších výzev zážitkového marketingu je autentické začlenění vaší společnosti nebo značky do zážitku způsobem, který není pro publikum rušivý. Zážitek, který poskytujete, musí vždy přidávat hodnotu na cestě spotřebitele; programování zážitkové stopy může - a mělo by - být přizpůsobeno konkrétní události, do které se začleňujete, čímž vaše značka získá důvěryhodné místo v sestavě zážitků. Dobrou praxí je také najít příležitosti specifické pro danou událost, abyste eliminovali tzv. pinch pointy - kritické body a investovali do taktik, které přinášejí skutečnou hodnotu lidem, kteří jsou v interakci s vaší značkou.

Lidské spojení je klíčové

V zážitkovém marketingu je často stejně důležitý posel jako sdělení. Obsazení a vyškolení autentických ambasadorů pro zapojení vaší značky je rozdíl mezi dobrým nápadem a skvělým zážitkem. Většina spotřebitelů se mimo tyto interakce nemusí se zástupcem vaší značky nikdy setkat. Mohou udávat tón vztahu mezi spotřebitelem a značkou, a proto je nezbytné obsadit ambasadory s autentickým zaujetím pro váš produkt a odvětví. Vyškolte je jako prodlouženou ruku vaší značky a dejte jim nástroje, díky kterým bude každá interakce znamenat víc.

Řešte, neprodávejte

Nikdo nechce být prodáván - ale většina spotřebitelů je otevřena informacím o tom, jak mohou produkty vyřešit problém nebo uspokojit potřebu, zejména pokud se jedná o bolestivé místo, se kterým se sami potýkají. Odborníci, kteří se zaměřují na potřeby každého spotřebitele a dokáží přizpůsobit informace jednotlivci, mohou dosáhnout bezkonkurenční úrovně důvěryhodnosti.

Přineste radost

Spotřebitelé respektují a nakonec i nakupují u značek, které jsou schopny poskytnout vzrušení, zábavu a nezapomenutelné zážitky. Každý zážitek by měl uplatňovat tři E - angažovat, bavit a vzdělávat - pro co největší dopad jak na budování vztahů, tak na návratnost investic.

* * *

Pokud budete mít tyto věci na paměti a budete ochotni být odvážní a vrhnout se do zážitkového marketingu po hlavě, možnosti jsou prakticky neomezené.


Zdroj: www.marketingprofs.com

Mohlo by vás zajímat