- autor Redakce
- 27. 05. 2025
Načítáme marketingová moudra
Google Ads je přední online reklamní platforma pro umisťování reklam na stránky s výsledky vyhledávání (SERP).
Google Ads funguje stejně jako aukce. Pokud chcete používat Google pro svou reklamu, pak musíte pochopit, že cena za kliknutí (CPC) je částka, kterou zaplatíte za kliknutí na vaši reklamu. Čím vyšší je vaše nabídka, tím vyšší je šance, že se vaše reklama zobrazí - což zase zvyšuje váš potenciál prodeje a konverzí.
Než začnete vytvářet reklamní kampaň Google Ads, měli byste znát různé typy reklamních kampaní.
K dispozici je pět hlavních typů:
Inzeráty ve vyhledávání: Textové inzeráty ve výsledcích vyhledávání Google
Zobrazovací reklamy: Obrázkové reklamy na webových stránkách
Video reklamy: Video reklamy na YouTube
Nákupní reklamy: Výpisy produktů na Google
Inzeráty v aplikacích: Propagace na mnoha mobilních kanálech
Cílem je přilákat správný typ publika pro vaši reklamu, takže je nezbytné, abyste již věděli, kdo je vaše publikum a co hledá.
Na trhu existuje několik fantastických nástrojů pro výzkum klíčových slov, díky kterým můžete přesně zjistit, co vaše cílové publikum hledá.
Mezi naše oblíbené nástroje pro výzkum klíčových slov patří vlastní Keyword Planner od Googlu - který je již zabudován na stránce nástrojů v Google Ads - a Semrush. Oba nástroje mají schopnost zobrazit vám výkonné statistiky, jako je průměrné měsíční vyhledávání klíčového slova a jak vysoká nebo nízká je konkurence pro každé klíčové slovo.
Ideální je zahrnout klíčová slova s vysokým objemem vyhledávání a nízkou konkurencí a také slova s přijatelnou cenou CPC.
Věděli jste, že osm z deseti lidí si přečte titulek a jen dva z deseti si přečtou hlavní text? To znamená, že silný titulek je rozhodující pro udržení zájmu lidí o váš inzerát. Abyste čtenáře zaujali, je nutná kombinace klíčových slov a zajímavého a poutavého textu.
Při vytváření textových reklam chcete oslovit potřeby a emoce potenciálních kupujících. Použití konkrétních výzev k akci by vám mělo přinést požadované výsledky. Většina lidí bude chtít vědět, jak jim váš produkt nebo služba může konkrétně pomoci.
V textových inzerátech má kvalita přednost před kvantitou, proto vás Google Ads omezuje na pouhých 30 znaků na titulek a 90 znaků na popis. Vyhněte se překlepům a chybám tím, že si svůj text přečtete nahlas a zkontrolujete. Online nástroje, jako je například Grammarly, mohou pomoci s procesem úprav tím, že zkontrolují, zda v textu nejsou chyby a příliš složité struktury vět.
Používejte tón hlasu a klíčová slova, která jsou specifická pro vaši značku, abyste zvýšili šance na získání návštěvnosti vašich webových stránek. Silná osobnost značky by měla usnadnit vytváření reklam, které jsou jedinečné a pro zákazníky okamžitě rozpoznatelné. V reklamě musí být obsaženy obrázky, slogany, loga a názvy značek. Pokud chcete být zapamatovatelní, je klíčová také personalizace.
Pochopení rozdílů mezi těmito dvěma pojmy může začátečníkům v Google Ads pomoci v počátečních fázích tvorby reklam.
Dynamické reklamy ve vyhledávání využívají obsah webu ke generování titulků a vstupních stránek, a proto fungují dobře, pokud informace na webu zůstávají stejné, nabídka produktů a služeb zůstává konzistentní a celkový web má jasnou a stručnou strukturu. Tyto reklamy umožňují cílit na vyhledávací dotazy uživatelů a vyplnit mezery v klíčových slovech, což vede potenciální zákazníky přímo k relevantnímu obsahu webu.
Responzivní reklamy ve vyhledávání jsou oblíbené, protože reagují na vyhledávací dotazy zákazníků a přizpůsobují se podle toho, jaké jazykové kombinace mají nejlepší výsledky. V inzerátu Responsive Search Ad můžete vytvořit několik různých nadpisů a popisů a Google je bude automaticky kombinovat, aby našel nejvýkonnější kombinaci. Responzivní reklamy ve vyhledávání jsou připraveny převzít roli dynamických reklam ve vyhledávání, protože umělá inteligence pomáhá zvyšovat míru prokliků na responzivní reklamy a zvyšovat návštěvnost webových stránek.
Neexistuje žádná univerzální metoda, jak zjistit, která reklama bude pro vaši firmu nejvhodnější. Experimentujte s několika možnostmi a porovnejte jejich výkonnost.
Služba Google Ads vám umožňuje hlouběji se ponořit do každé jednotlivé kampaně a analyzovat a reportovat, které z nich fungují a které kampaně by možná potřebovaly pozastavit/vymazat úplně. Většina lidí posuzuje výkonnost na základě ukazatelů, jako je například to, kolik kampaň stojí v porovnání s tím, kolik dosahuje konverzí. Pokud reklama stojí 20 dolarů, ale má pět konverzí, a jiná reklama stojí 200 dolarů, ale nemá žádné konverze, stojí za to pokusit se zjistit, proč byla jedna úspěšnější než druhá, a zopakovat kampaň, která funguje nejlépe.
* * *
Reklamy Google představují snadný způsob propagace, prodeje, zvyšování povědomí a návštěvnosti vašich webových stránek. Dokončení těchto počátečních kroků může být na začátku náročné, ale každý úspěch musí někde začít.