Váš web jako neustále se vyvíjející digitální majetek: Proč je iterativní UX klíčem k růstu

Už žádné měsíce čekání na "dokonalý" web. Zjistěte, proč průběžné zlepšování uživatelské zkušenosti, zpětná vazba a mezioborová spolupráce transformují konverzní potenciál vašich stránek.


Tři propojené pilíře symbolizující zpětnou vazbu, SEO a týmovou práci podporující webové rozhraní

Málokdy se stane, že by vaše první webové stránky dokonale vyhovovaly vašim uživatelům - nebo dokonce vašim obchodním cílům.

Během šesti (nebo více) měsíců, které tradiční digitální agentura potřebuje k vytvoření vašeho webu, se pravděpodobně změnily obchodní cíle, uživatelé požadovali nové funkce a konkurence vás mohla předběhnout na trhu.

Přesto se příliš často stává, že firmy stráví měsíce spuštěním webu a pak neudělají nic pro jeho vylepšení. Místo toho se raději soustředíme na zdánlivě důležitější marketingové kanály: blogy, sociální média, e-mail a další.

Ačkoli je důležité zapojit zákazníky do těchto kanálů, vaše webové stránky jsou nejlepším konverzním nástrojem. Místo toho, abyste ke spuštění webových stránek přistupovali jen jako k další položce na seznamu úkolů, je načase vnímat je jako digitální majetek, který vyžaduje postupné investice a vylepšování, abyste navázali kontakt se svými zákazníky.

Marketéři vědí lépe než kdokoli jiný, jakou hodnotu má naslouchání zákazníkům, a je načase tuto hodnotu aplikovat na vývoj webových stránek.

Poskytování vysoce kvalitního uživatelského zážitku (UX) je pro digitální marketing zásadní a marketéři musí hrát hlavní roli při jeho optimalizaci. Cíl je však v neustálém pohybu: Chování uživatelů se mění, obchodní cíle se mění a objevují se nové technologie. Proto je nejefektivnějším způsobem, jak vytvořit digitální prostředí, které bude mít u zákazníků skutečný ohlas, postupné zavádění nových funkcí a prvků, místo abyste se snažili kompletně změnit prostředí najednou.

Protože vývoj webových stránek není nikdy jednorázový proces, zde jsou tři hlavní zásady UX pro řízení iteračního procesu vašich stránek.

Zpětná vazba od uživatelů je klíčová

Pojďme si to vyjasnit: Bez aktivního a důsledného zjišťování zpětné vazby od uživatelů nelze vytvořit uspokojivý uživatelský zážitek. Produkt neprodáte stejně mileniálům a lidem z generace Boomers; důležitější je, abyste věděli, zda některá z těchto skupin váš produkt skutečně chce.

Analytika vám může říci, jak se uživatelé chovají, ale výzkum uživatelů v reálném čase prostřednictvím průzkumů na místě a uživatelského testování přináší cenné informace o tom, jak se uživatelé (a ostatní) cítí ve vztahu k vašim službám. Vzhledem k tomu, že potřeby a preference uživatelů se pravidelně mění, potřebují marketéři stálý přehled o svých skupinách uživatelů.

Vytvoření uživatelských osobností a osobností kupujícího je zásadní pro vytvoření uživatelského prostředí, které provede návštěvníky webu cestou kupujícího, ale ty jsou pouze začátkem.

Mnoho obchodníků si myslí, že jejich marketingový trychtýř odráží cestu kupujícího, a nechávají to tak. Výsledkem je vážný nesoulad mezi potřebami uživatelů a obchodními cíli; silná smyčka zpětné vazby od uživatelů může marketérům pomoci tuto propast překlenout.

Nezapomeňte: Silná uživatelská zkušenost, která je šitá na míru a relevantní pro vaše uživatele, má větší dopad než slabá online zkušenost na více externích kanálech.

SEO a UX jsou důležité strany téže mince

Investice do uživatelského prostředí nejsou určeny jen pro vaše zákazníky, ale také pro vaše nejdůležitější uživatele, kteří nejsou lidmi: vyhledávače. Během posledních dvou let se společnost Google vyvinula tak, že klade mnohem větší důraz na weby, které poskytují kvalitní uživatelské prostředí napříč platformami a zařízeními. Ačkoli tradiční faktory hodnocení jsou stále hlavní, optimalizace pro vyhledávače se stále více stává optimalizací pro uživatele.

Doufejme, že nešťastně pojmenovaný Mobilegeddon posloužil marketérům jako budíček. Pryč jsou doby obsedantního vkládání klíčových slov a budování odkazů. Vyhledávače zavádějí signály hodnocení více zaměřené na uživatele, jako je rychlost stránky, míra odskočení, čas na stránce a další.

Zprávy o organické návštěvnosti vám objasní, zda vaše webové stránky plní sliby SEO, což vám pomůže identifikovat oblasti vašich webových stránek, které uživatelům neposkytují hodnotu, a umožní vám otestovat a zlepšit obsah webových stránek.

Úspěch přichází s multifunkčním týmem

Může se to zdát samozřejmé, ale vaše obchodní cíle nemohou být v souladu s potřebami uživatelů, pokud UX nehraje primární roli v procesu vývoje. Multifunkční webové týmy vám poskytnou všechny nástroje potřebné k rychlému a iterativnímu úspěchu.

Tento přístup však funguje pouze tehdy, pokud všichni členové týmu neustále pracují na společné vizi a cíli: stratégové UX, marketéři a vývojáři musí spolupracovat při výběru vývoje nových funkcí, provádět průběžný výzkum uživatelů a vytvářet cílený obsah pro spolehlivou zpětnou vazbu od uživatelů a iterativní vývoj.

UX a marketing jsou často vnímány jako ve studené válce: Není vždy snadné spojit týmy marketingu, UX a produktového designu, aby vytvořily skutečný dopad. Odměna je však obrovská a najít společnou řeč by nemělo být těžké.

Pro úspěch a vytváření skvělých digitálních zážitků pro dnešek i budoucnost je zásadní, aby týmy marketingu a produktového designu spolupracovaly na vytváření značek, produktů a služeb, které mají smysl, jsou relevantní a dokáží navázat kontakt se zákazníky.

Pokud se vám to zdá příliš složité, nezoufejte. Filozofie iterace by měla platit jak pro vaše webové stránky, tak pro váš tým.

Iterativní přístup nakonec vyžaduje vytvoření lehkého produktu s možností růstu. Místo toho, abyste měsíce nebo roky budovali plnohodnotný web, zaměřte se na minimální životaschopný produkt - základní nabídku produktu, která poskytuje dostatek možností, jak zaujmout a potěšit zákazníky. Pak můžete díky hloubkovému testování a zpětné vazbě od uživatelů vytvořit silnější zážitek vytvořený na základě požadavků uživatelů.

Tento přístup pomůže sladit vaše obchodní cíle s potřebami zákazníků - vítězný recept pro každou firmu.


Mohlo by vás zajímat