B2B SEO: Jak získat více obchodních kontaktů z vyhledávání

Praktický průvodce pro digitální marketéry, jak pomocí SEO generovat B2B leady.


Propojená firemní loga a rostoucí grafy symbolizující B2B SEO

Pro digitální marketéry není žádným tajemstvím, že SEO má zásadní význam pro získání viditelnosti na internetu.

Lidé pravidelně používají vyhledávače, jako je Google, aby našli produkty, které hledají, a čím vyšší je umístění vašich webových stránek na stránkách s výsledky, tím vyšší je šance, že se vám podaří uskutečnit více prodejů.

Víme, že SEO může být účinné v oblasti B2C, ale je tak důležité, když se snažíte generovat potenciální zákazníky v oblasti B2B? Vzhledem k tomu, že 71 % B2B výzkumníků začíná průzkum značky pomocí obecného vyhledávání, je odpověď jasná.

SEO může být velmi cenné, když se snažíte nejen pomoci ostatním firmám najít vás online, ale také vytvořit větší autoritu a důvěryhodnost vaší značky.

Přestože proces SEO může trvat dlouho, můžete postupovat podle několika jednoduchých kroků a začít a spustit vlastní B2B SEO kampaň.

1. Identifikace osobnosti ideálního zákazníka

Než přilákáte více B2B zákazníků ke svým produktům nebo službám, musíte nejprve zjistit, kdo tito zákazníci jsou.

Je pravděpodobné, že ne všechny podniky nebo jejich nákupní týmy přikládají vaší nabídce stejnou hodnotu - proto je důležité oslovit přímo ty, kteří ji mají.

Zamyslete se nad osobou svého ideálního zákazníka, ať už jde o manažery nákupu, ředitele nebo členy vedení společnosti. Zvažte jejich obeznámenost s různými oborovými koncepty nebo jejich hlavní bolestivé body, které pravděpodobně chtějí řešit.

Zvažte také, kam chodí pro informace. Spojují se často s jinými značkami na síti LinkedIn nebo jiných profesních stránkách? Možná místo toho komunikují se značkami na oborových fórech. Využijte tyto různé platformy, abyste se dozvěděli více o tom, jaké otázky kladou nebo jaké problémy zkoumají.

2. Použití efektivních technik pro výzkum klíčových slov

Stejně jako spotřebitelé, i B2B publikum používá relevantní vyhledávací výrazy a fráze, aby našlo to, co hledá. Proto je důležité provést důkladný průzkum klíčových slov, abyste tyto výrazy identifikovali a začlenili je do své kampaně.

Není lepšího místa, kde začít s analýzou klíčových slov, než je samotný Google. Můžete prozkoumat funkci automatického dokončování vyhledávání Google, která vám pomůže najít související výrazy týkající se klíčového slova nebo tématu. Můžete také použít nástroj Google Keyword Planner, který vám pomůže vytvořit velké shluky sémantických klíčových slov, na které se můžete začít zaměřovat.

Při plánování obsahové strategie jsou neocenitelné i další nástroje, například Answer the Public. Stačí zadat několik klíčových slov a můžete vygenerovat velké množství často kladených otázek, které vám pomohou doladit strategii klíčových slov.

3. Navrhněte svůj obsah účelně

Ačkoli existuje mnoho prvků úspěšné strategie B2B SEO, obsah, který vytváříte, je zdaleka jedním z nejdůležitějších. Nejenže vám pomůže získat pozici na více klíčových slov ve vyhledávačích, ale také tvoří první dojem, který potenciální kupující získají při zkoumání vaší značky.

Obsah, který vytváříte, by proto měl být účelný a formátovaný tak, aby ukázal jak vaše odborné znalosti v oboru, tak vaši celkovou profesionalitu. Ačkoli není nic špatného na tom, když bude obsah obsahovat dobrou kombinaci určitého sebepropagačního obsahu, budete také chtít předvést své myšlenkové vůdcovství tím, že budete poskytovat informativní a jedinečný obsah, který má pomoci zodpovědět běžné otázky týkající se různých témat v oboru.

Vyvážený přístup při vytváření obsahu vám pomůže vytvořit působivý a efektivní lead funnel.

4. Vytvoření optimální cílové stránky

Vstupní stránky, které vytvoříte, jsou důležitým výchozím bodem cesty kupujícího. Přestože tyto stránky zřídkakdy vedou ke konverzi hned na začátku, pokud jsou správně naformátovány, mohou být pro kupující důležitým odrazovým můstkem při rozhodování, zda se budou vaší značkou dále zabývat.

Každá podpůrná reklama, příspěvek na sociálních sítích nebo e-mail, které posíláte, by také měly doplňovat informace, které uvádíte na vstupních stránkách. Konzistentnost vašeho sdělení je rozhodující pro zvýšení faktoru důvěryhodnosti.

Abyste ještě více podpořili svou důvěryhodnost, můžete také hledat způsoby, jak do svého obsahu začlenit reference zákazníků - skvělý způsob, jak potenciálním zákazníkům poskytnout větší klid a pomoci jim projít prodejním trychtýřem.

5. Začlenění základů B2B SEO

Po vytvoření správného základu můžete začít začleňovat další základní prvky vaší B2B SEO kampaně.

On-Page SEO

On-page SEO je důležitým prvkem vyladění vašich webových stránek tak, aby našly odezvu u profilů vašich ideálních zákazníků. Optimalizací obsahu pomocí slov a frází, které potenciální kupující používají při vyhledávání, dáváte společnosti Google najevo, že jste spolehlivým zdrojem informací a že si zasloužíte vyšší umístění na stránkách s výsledky.

Účinná strategie optimalizace na stránce zahrnuje začlenění relevantních klíčových slov (obecných i konkrétních), vytvoření jasných a konkrétních interních odkazů, strategické použití klíčových slov v názvech a nadpisech stránek, optimalizaci popisů obrázků (alt-text) a vytvoření užitečných meta názvů a popisů, které přilákají více kliknutí ve výsledcích vyhledávání.

SEO mimo stránky

Off-page SEO je o budování pověsti a vlivu vaší značky mimo vaše webové stránky. V podstatě vám pomáhá vytvářet více organických ústních sdělení (WOM).

Chcete-li získat WOM a více referenčních odkazů z jiných webů, zaměřte se na aktivní přítomnost na sociálních sítích, zapojte se do digitálních PR aktivit, účastněte se podcastů nebo dokonce spolupracujte s influencery. Všechny tyto aktivity pomáhají prokázat vyhledávačům vaši autoritu a odbornost.

Technické SEO

Technické SEO se zaměřuje na zákulisní aspekty vašich webových stránek, které ovlivňují jejich zobrazení a interakci s vyhledávači.

To zahrnuje faktory, jako je rychlost načítání stránek, mapy stránek, nastavení zabezpečení (SSL), uživatelsky přívětivá navigace (drobečková menu) a usnadnění indexování webu vyhledávači. Zahrnuje také optimalizaci webu pro mobilní uživatele, opravu nefunkčních odkazů a zajištění optimálního výkonu webového serveru.

Začněte budovat strategii SEO pro B2B ještě dnes

Vytvoření strategie SEO pro B2B má zásadní význam pro moderní firmy, které chtějí zviditelnit svou značku a zároveň se odlišit od konkurence.

Dodržením těchto základních kroků budete schopni vytvořit vítěznou strategii SEO, která zvýší míru konverze a přinese vám více potenciálních zákazníků.


Mohlo by vás zajímat