- autor Redakce
- 22. 04. 2025
Načítáme marketingová moudra
Možná si myslíte, že vytvářet obsah je snadné, ale neustálé generování nových příspěvků může být obtížné. Chcete-li vytvářet přesvědčivý obsah pro sociální média, řiďte se těmito tipy.
Sociální média se stala významnou součástí každodenní rutiny většiny lidí.
Podle nedávné studie Pew Research Center téměř polovina Američanů používá Facebook několikrát denně a 70 % k němu přistupuje alespoň jednou denně.
Platformy sociálních médií nám poskytují řadu způsobů vzájemné interakce, sdílení informací a spojení se značkami. A proto se pro podniky stalo zásadní, aby upřednostnily svou strategii pro sociální média.
To se však snáze řekne, než udělá.
Jak většina obchodníků se sociálními médii a majitelů firem ví, není vždy snadné konzistentně vytvářet poutavý obsah, zejména pokud musíte publikovat denně, abyste zůstali relevantní a oslovili svůj cílový trh.
Navíc na různých sociálních sítích je více než 3,8 miliardy uživatelů. A počet majitelů mobilních zařízení stále rychle roste.
To znamená, že firmy mohou díky správné strategii získat přístup k milionům potenciálních zákazníků, kteří jsou na těchto stránkách aktivně zapojeni.
Zde je tedy několik tipů, které vám pomohou vytvořit poutavý obsah, který osloví vaši cílovou skupinu:
Už jste někdy přestali rolovat na sociálních sítích, abyste si přečetli obrovskou stěnu textu? Pravděpodobně ne, i když se vám líbí účet, ze kterého pochází.
Ale pokud ano, určitě vás to většinou přestane zajímat a budete pokračovat v procházení. Nebo si nejspíš říkáte: "Přejděte už k věci".
Poselství tohoto příběhu musí být jasné a přímočaré. Pokud propagujete svou značku na sociálních sítích, stanovte si pravidlo, že ke všemu, co zveřejníte, přidáte obrázek nebo video.
Buďte kreativní pro svou značku. Tímto způsobem zasáhnete klíčové body, aby se příspěvek stal trendem. Zveřejňujte fotografie nebo videa, která osloví vaše publikum, a sledujte, jak přibývá lajků a komentářů.
Pokud ve svých příspěvcích na sociálních sítích používáte vlastní fotografie, je načase s tím přestat. Ale proč? Jsou tak snadno k sehnání a vypadají hezky, že?
No, skladové fotografie nepůsobí tak dobře jako autentické snímky. A v důsledku toho jsou špatné pro SEO.
Aby to společnost Marketing Experiments dokázala, otestovala skutečnou fotografii svého klienta v porovnání s nejúspěšnější stock fotografií.
Výsledek? Návštěvníci, kteří viděli skutečnou fotografii, měli 35% větší pravděpodobnost, že se zaregistrují. A nedávná studie uvedla, že 62 % spotřebitelů uvedlo, že kvalitní obrázky produktů jsou pro jejich nákupní rozhodnutí klíčové.
Zde jsou tři tipy na jedinečné obrázky pro sociální média:
Najměte si místního fotografa, který pořídí fotografie odpovídající vašemu redakčnímu kalendáři.
Pokud s fotografováním začínáte, můžete si vystačit se špičkovým chytrým telefonem a několika jednoduchými rekvizitami.
Ujistěte se, že vaše snímky odpovídají okolnímu textu. Fotografie by měly shrnovat pojmy a zdůrazňovat body, nikoli pouze rozbíjet text.
Věděli jste, že lidé si pamatují vizuální informace 65 % déle než text?
Chcete-li toho využít, přetvořte nejlepší části svého evergreenového obsahu na infografiky, tabulky, grafy a obrázky pro sociální sítě.
Při vytváření grafiky nezapomeňte na tyto tipy:
Představte hlavní body svého obsahu.
Vytáhněte z obsahu citáty nebo přeformulujte hlavní body tak, aby byly sdílitelné.
K vytvoření kvalitní grafiky použijte nástroje a šablony z platforem, jako jsou Canva a Piktochart.
Představte si to: Představte si, že se chystáte koupit nový produkt, ale chcete se o něm nejprve dozvědět více.
Komu při hledání informací důvěřujete? Prodejci, který výrobek prodává, nebo upřímné recenzi zákazníka?
No, 78 % spotřebitelů říká, že důvěřuje online recenzím, a 67,7 % uvádí, že to ovlivňuje jejich nákupní rozhodnutí - na upřímných a popisných recenzích podnikům záleží.
Ve skutečnosti 72 % spotřebitelů nekoupí produkt, dokud si o něm nejprve nepřečtou recenzi.
Pokud vám to jako obchodníkovi něco říká, recenze spokojených zákazníků jsou silným magnetem, který máte k dispozici.
Vyzdvihování recenzí spokojených zákazníků o vašich produktech, službách nebo zákaznickém servisu je skvělý způsob, jak ukázat, že lidé mají vaši značku rádi a důvěřují jí.
A přestože jste je již pravděpodobně zveřejnili na svých webových stránkách a blogu, nezapomeňte vynechat sociální média.
Vyberte své nejlepší reference a recenze, rozvrhněte je do čitelných kousků a vyrobte k nim chytlavé titulky.
Chcete tedy na sociálních sítích zveřejňovat spoustu vizuálních materiálů. Nejprve však musíte vědět, které vizuály fungují a které ne.
Zjistěte si vizuální trendy na sociálních sítích a ve vyhledávači Google.
Můžete se také podívat na své analýzy a přehledy sociálních médií a zjistit, co se v posledních měsících dařilo.
Zde je návod, jak na to:
Navštivte Nejčastěji přebíranou stránku Pinterestu. Tato stránka vám ukáže piny, které uživatelé milují.
Vyhledávejte pomocí nejoblíbenějších hashtagů na Instagramu. Například #love je jedním z nejoblíbenějších hashtagů na Instagramu s více než 2 miliardami příspěvků. Projděte si tedy příspěvky s tímto hashtagem a všimněte si těch, které mají vysokou angažovanost.
Zkontrolujte hashtagy svých konkurentů a vyhledejte na internetu hashtagy pro váš obor, abyste zjistili, které z nich mají dobrou výkonnost.
Vyhledejte si v Googlu oblíbené trendy v oblasti obrázků. Můžete procházet nejlépe hodnocené weby, kde se dozvíte o obrázkových trendech, jako například v tomto průvodci od společnosti Canva.
Prohlédněte si přehledy na Facebooku a Instagramu a zjistěte, jak si vedly vaše poslední příspěvky, které vám pomohou upravit nadcházející strategii sociálních médií.
Spolehlivým a rychlým způsobem, jak rozšířit své publikum a získat spoustu lidí, je pořádání soutěží na sociálních sítích.
Zde jsou tři, které fungují:
Lajkněte, komentujte a sdílejte, abyste se zapojili. Uživatelé lajkují váš příspěvek a sdílejí ho s přáteli, aby se mohli zapojit do soutěže.
Označte přítele. Čím více přátel vaše publikum označí, tím více vstupů získá.
Obsah generovaný uživateli. Uživatelé vytvářejí příspěvky podle vámi nastaveného tématu a označují vaši firmu, aby se k nim mohli připojit.
Nezapomeňte vždy dodržovat pravidla soutěže stanovená jednotlivými platformami sociálních médií. Každá platforma má jiná pravidla, proto si je nejprve prostudujte, než začnete věnovat čas přípravě soutěže.
Zde jsou některá z nich, která je třeba znát:
Jste zodpovědní za zákonný provoz svých soutěží (požadavky na způsobilost, oficiální pravidla a předpisy týkající se cen).
Neměli byste po uživatelích požadovat, aby nepřesně označovali fotografie (například nepožadujte po uživatelích, aby označovali fotografie, pokud se na nich nevyskytují).
Pomohlo by, kdybyste přiznali, že Instagram nebo Facebook vaši soutěž nesponzorují.
Přejděte sem pro kompletní seznam pravidel soutěže Instagramu a zde pro pravidla Facebooku.
Nepodněcujte uživatele k vytváření více účtů (uživatelé si například mohou vytvořit více účtů, aby získali více příspěvků do vaší soutěže).
Nepožadujte po uživatelích, aby opakovaně zveřejňovali stejné tweety (vyvarujte se hesla "kdo nejvíce retweetne tento příspěvek, vyhrává").
Nepoužívejte obsah, který ohrožuje bezpečnost uživatelů, například obsah obsahující násilí, zneužívání, terorismus, nenávistné chování a obsah pro dospělé.
Vyhněte se spamu a nezveřejňujte soukromé informace jiných lidí.
Kompletní seznam pravidel soutěže na Twitteru najdete v této příručce.
Nepoužívejte ochranné známky a loga společnosti Snapchat.
Nepodporujte nelegální, nezákonné nebo spamové chování.
Další pravidla o tom, co byste měli a neměli dělat v soutěžích na Snapchatu, najdete v Průvodci službou Snapchat.
Použití citátů vlivných osobností ve vašem blogu je skvělý způsob, jak vyvolat zapojení. Ale nezůstávejte jen u toho.
Nezapomeňte citované influencery pochválit a zmínit je na sociálních sítích:
Označte je na sociálních sítích odkazem na svůj obsah.
Vytvořte atraktivní grafiku a označte influencera ve zprávě na sociální síti.
Určitě to ocení! Navíc je to skvělý způsob, jak získat pozornost jejich sledujících.
Myslíte si, že sociální média a e-mail si konkurují v oblasti marketingových kanálů? Přemýšlejte znovu.
Sociální média a e-mail fungují ruku v ruce. Přidání tlačítek sociálních médií do e-mailových zpravodajů je skvělý způsob, jak je používat společně.
Funguje to, protože čtenáři e-maily pouze skenují a tlačítka atraktivně a poutavě vystupují z textu.
Než odešlete e-mailové bulletiny, přidejte pod ně tlačítka sociálních médií, aby se čtenáři mohli podívat, co děláte na jejich oblíbených platformách.
Správná volba hashtagů může být složitá. Pokud je však marketéři používají moudře, mohou hashtagy dostat váš obsah do povědomí mnohem širšího publika.
Například díky hashtagům na Instagramu se váš příspěvek zobrazí na stránce daného hashtagu.
Nezapomeňte však, že hashtagy nefungují na všech sociálních platformách stejně. Například na Instagramu získávají obrovskou angažovanost, ale u příspěvků na Facebooku příliš nepomáhají.
Postupujte podle tohoto návodu, kolik hashtagů používat na jednotlivých sociálních platformách:
Twitter: jeden až dva
Facebook: jeden až tři
Instagram: pět až 30
Pinterest: dva až pět
Měli byste věnovat čas zveřejňování příběhů nebo reelů na Instagramu a Facebooku? Krátká odpověď zní ano.
A s vzestupem TikToku na více než 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně se lidé do těchto krátkých videí zapojují důsledněji.
Příběhy a natáčení navíc mohou být zábavné a inspirativní. Proto je důležité jít s trendy a začlenit tyto interaktivní možnosti.
Jste to vy? Panikaříte kvůli 100 projektům v práci a 200 úkolům od svého profesora na večerní univerzitě.
Ale místo toho, abyste se do nich okamžitě pustili, uděláte si kvíz, abyste zjistili, jaký jste sýr. (Jo, to jsem taky já. Dělám si legraci. Nemám 100 projektů do práce.)
Faktem je, že kvízům se nedá odolat. Pokud se tedy chcete těšit z dalšího zapojení, naplánujte zábavný, náročný a jedinečný kvíz nebo hádanku a zveřejněte ji na sociálních sítích.
Jedním ze způsobů, jak navázat kontakt se svým publikem, je ukázat, že vás zajímají stejné věci jako je. Tajemství spočívá v rychlé reakci na aktuální události, které vaše publikum zajímají.
Kromě toho může myšlenkový obsah pomoci se SEO a budovat autoritu vaší značky.
Ať už se tedy jedná o novinky v oboru, na které máte svůj názor, nebo se chcete podělit o nějaký poznatek, o kterém jste přesvědčeni, že je pro vaši značku důležitý, využijte ho ve své strategii sociálních médií.
Můžete také sdílet obsah z blogů, které jste vytvořili o novinkách v oboru, a sdílet ho v sociálních médiích, což může pomoci přivést návštěvnost zpět na vaše webové stránky.
Jak vidíte, marketing na sociálních sítích je mocným nástrojem pro dosažení výsledků. Nemusí však být zdrcující.
Díky kreativitě a úsilí můžete vytvořit poutavý obsah, který přivede návštěvníky na vaše webové stránky a zvýší povědomí o značce.