Optimalizujte UX pro vyšší SEO hodnocení

Klíč k úspěchu v digitální džungli: Proč uživatelská zkušenost ovlivňuje viditelnost vašeho webu.


Osoba se spokojeným výrazem interagující s holografickým webem na monitoru.
V době, kdy se algoritmy vyhledávačů zaměřují na uživatelskou zkušenost, je zásadní nabídnout návštěvníkům bezproblémový a poutavý obsah. Přečtěte si, jak zkombinovat strategii SEO s dokonalým UX a zajistit tak, že se váš web nejen načítá rychle, ale tak

Dnešní spotřebitelé jsou náročnější než kdykoli předtím. Očekávají zajímavý obsah, personalizovaný marketing a bezproblémové používání stránek.

Nezáleží na tom, jak kreativní je váš styl nebo jak chytré jsou vaše infografiky; pokud se vaše stránky načítají věčnost nebo váš web vypadá na obrazovkách chytrých telefonů nepříjemně, lidé se nebudou zapojovat.

Podniky a marketingové firmy vstoupily do ostré soutěže "Top Chef" SEO. Stejně jako restaurace a šéfkuchaři usilující o výrazné zvýšení své popularity, kvality jídla, atraktivity, příjmů a celkové zákaznické zkušenosti, musí i šéfkuchaři SEO hledět na optimalizaci správných ingrediencí, aby se k nim hladoví zákazníci vraceli pro další.

Google a další vyhledávače to vědí, a proto aktualizovaly své algoritmy tak, aby při hodnocení nejlepších z nejlepších webů a obsahu zohlednily všechny tyto prvky uživatelského zážitku.

Svět tedy vstoupil do éry optimalizace uživatelského prostředí při vyhledávání, a marketéři po celém světě hledají nejlepší recepty na přípravu ziskových uživatelských zážitků.

Uspokojování jedinečných chutí

Lidský prvek je nejdůležitější součástí každé marketingové strategie. Snažíte se přimět lidi, aby klikali, četli, sdíleli nebo kupovali, a jediný způsob, jak toho dosáhnout, je dostat se jim do hlavy a odhalit jejich jedinečný vkus. V souladu s tím by veškerý váš obsah a návrhy uživatelského prostředí (UX) měly odrážet typ zážitku, který chcete, aby lidé měli při každé interakci s vaší společností.

Stejně jako se často objevují nové typy restaurací, mění se závratnou rychlostí i marketingové trendy. Jediný způsob, jak si udržet náskok, je zaměřit se na zákaznickou zkušenost.

Zde se dozvíte, jak si můžete připravit vítězný recept na optimalizaci vyhledávání a uživatelské zkušenosti.

1. Vědět, pro koho vaříte

Věnujte pozornost údajům o svých uživatelích a budete vědět, jakým směrem se vydat:

  • Co od vás spotřebitelé chtějí?

  • Jaké vyhledávací výrazy s nimi rezonují a popisují to, co hledají?

  • Jak interagují s videi, obrázky, sociálními sítěmi, elektronickými knihami a dalšími formami obsahu?

  • Které funkce webu jsou nejoblíbenější?

Pomocí průzkumů "hlasu zákazníků" zjistíte, co vaši uživatelé potřebují a chtějí. Existují různé metody sběru těchto dat, včetně fokusních skupin, e-mailových průzkumů, call center, terénních a maloobchodních zástupců a Net Promoter skóre.

Vytvořte otázky, které se hodí pro každou platformu a které vám pomohou překonat odpovědi "ano" a "ne": Získání kvalitativních dat od cílového publika vám řekne "proč" a pomůže vám navrhnout web a marketingové zkušenosti podle ideální cesty zákazníka.

Začněte jednoduše s průzkumy webových stránek. Budete příjemně překvapeni množstvím užitečných informací, které od svých návštěvníků získáte. Využijte vyskakovací průzkumy, abyste zjistili, co lidé chtějí na svých stránkách více. Jednoduché dialogové okno se může například ptát: "O jakých tématech byste chtěli psát příště?". Pak vytvářejte příspěvky na blogu, videa a články podle toho, co uživatele zajímá.

Strategie výstupních průzkumů poskytují přehled o nedostatcích vašeho UX a umožňují návštěvníkům sdílet zpětnou vazbu před opuštěním webu. Lidé často ocení možnost sdělit vám, co webu chybí, a vy můžete reagovat prostřednictvím vylepšených návrhů a obsahu.

Nástroje, jako je Qualaroo, usnadňují vytváření a spouštění průzkumů, takže se ujistěte, že průzkumy jsou součástí vašich trvalých strategií sběru informací.

2. Nakrmte je něčím chutným

Vyhledávače odměňují společnosti, které publikují dobře napsaný, lidsky znějící obsah. Příspěvky na blogu a články by měly znít přirozeně a konverzačně (ne jako by je vytvořil stroj), aby se zvýšila angažovanost publika. A ujistěte se, že hodnotíte, jak snadné je porozumět vašemu obsahu.

Výrazy, podle kterých lidé vyhledávají, se liší v závislosti na tom, zda mluví, nebo píší na klávesnici; pro ty, kteří vyhledávají hlasem, zahrňte dlouhá klíčová slova, abyste zvýšili své pozice.

Vžijte se do myšlení svých uživatelů. Jaké jsou jejich palčivé otázky? S jakými překážkami se potýkají? Jaká rada by jim změnila život? Podívejte se na Quoru, Reddit a oborová fóra a zjistěte, co lidé chtějí vědět. Pak vytvořte příspěvky na základě populárních témat týkajících se vašeho výklenku na těchto stránkách.

Strukturujte své příspěvky tak, aby byly snadno čitelné. Využívejte sémantiku HTML k rozčlenění článků pomocí podnadpisů H2 a H3, tučného textu (používejte jej střídmě) a seznamů s odrážkami. Přidejte spoustu bohatých médií, abyste vylepšili psaní. Fotografie, videa, infografiky, tabulky, citáty a další faktory důvěryhodnosti dodají vašim příspěvkům na popularitě a na důvěryhodnosti.

Nebojte se emocí. Obsah, který v lidech vyvolá nějaké pocity - ať už je to překvapení, údiv nebo hněv - má větší šanci stát se virálním. Tyto emoce však podpořte fakty a použitelnými radami. Lidé mají rádi články, které nabízejí jasné další kroky.

Nakonec vymyslete chytlavý název. Pomocí služby Buzzsumo prozkoumejte další populární titulky související s vaším tématem, abyste si mohli udělat představu o tom, co funguje. Slova jako "lekce", "zásady", "tajemství" a "triky" jsou skvělá pro vzbuzení zvědavosti lidí.

3. Přimějte je, aby se vrátili pro další

Reputace ovlivňuje vaše hodnocení. Pište články, které prezentují vaše odborné znalosti, a sledujte analytiku, abyste zjistili, které články mají největší ohlas. Pak vytvářejte podobný obsah, abyste se ještě více zviditelnili.

Zabývejte se tématy, která vás zajímají. Naprostá většina organicky nejlépe hodnocených článků na Googlu je delší než 2 000 slov. Lidé touží po skutečných postřezích, takže se podělte o svůj kontroverzní názor nebo jedinečný pohled na věc, o kterém jste dlouho přemýšleli. Nedržte se zpátky. Výrazný hlas vás ještě více zviditelní.

Zhuštění bolestivých bodů vašeho publika do jednoho komplexního příspěvku ocení a udrží je na vašich stránkách déle. A delší obsah bývá sdílen častěji než krátké informace.

Je dobré založit své příspěvky na konceptu "EAT": odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost. Prokažte své odborné znalosti pomocí autorů na vysoké úrovni, dokažte svou autoritu v dané oblasti pomocí případových studií nebo referencí a zajistěte, aby byla zřejmá vaše důvěryhodnost tím, že budete citovat pouze výzkumy z renomovaných zdrojů.

Čtenáři budou vyhledávat váš obsah, protože se stanete uznávanou autoritou. Odměňte je aktuálními a přesnými komentáři k trendovým tématům a aktuálním zprávám. Pod každým článkem také uveďte odkazy na související články, které generují další kliknutí a poskytují vašemu publiku užitečné doplňující informace. Pokračující zapojení také zvýší vaše pozice v organickém vyhledávání.

4. Používejte jedinečné ingredience

Bývaly doby, kdy SEO inženýři mohli vytvářet stránky pouze na základě primárních a sekundárních klíčových frází. Nyní je třeba brát v úvahu širší škálu výrazů, které mohou lidé použít k nalezení vašeho obsahu nebo webových stránek.

Opět se musíte dostat do mysli zákazníků. Jaké fráze by mohli použít, kdyby chtěli informace o alternativních půjčkách, obsahovém marketingu, hubnutí nebo jakýchkoli službách, které nabízíte? Jakmile si vytvoříte ucelený seznam, zapracujte tyto fráze a výrazy do svých článků. Je zřejmé, že psaní by nemělo znít nuceně nebo strojeně. Pokud však zvolíte správná klíčová slova, měla by v příspěvcích přirozeně plynout.

V tomto případě je užitečné také Buzzsumo. Spusťte vyhledávání na hlavní klíčové slovo a získejte nápady na další fráze. Když zjistíte, které titulky a témata získaly nejvíce sdílení, budete vědět, které použít pro maximální efekt.

Například po zadání klíčového slova do vyhledávače Google se vám nabídne řada navrhovaných vyhledávání, která se vztahují k vybranému klíčovému slovu. Můžete také využít funkci okamžitého návrhu Google, která při zadávání vlastního klíčového slova doplňuje různé dlouhé vyhledávací fráze. Latentní sémantické indexování klíčových slov může také pomoci identifikovat podobné fráze. Nástroje jako Übersuggest, plánovač klíčových slov Google, Google Trends nebo Moz's keyword tool mohou pomoci upřesnit klíčová slova, která byste měli používat.

5. Vyčistěte kuchyň od škůdců

Jak již bylo zmíněno, optimalizace prostředí pro vyhledávání zahrnuje věci, jako je rychlost webu, schopnost reagovat na mobilní zařízení a silná informační architektura.

Uživatelé by měli vidět logickou navigační cestu mezi domovskou stránkou a podstránkami. Špatné UX totiž neuráží jen publikum, ale také ztěžuje kategorizaci algoritmům. Přehledná struktura stránek usnadňuje vyhledávačům indexování různých částí webu.

Proveďte inventuru stávajících stránek a odstraňte duplicitní nebo nedostatečný obsah. Krátký článek, který toho moc neříká, ale je napěchovaný klíčovými slovy, vám neprospěje. Upravujte také staré články kvůli pravopisným a interpunkčním chybám. Pravopisné chyby působí na vaše publikum neprofesionálně a na roboty Googlu působí jako spam.

Nezapomeňte opravit chyby při procházení a zefektivnit speciální značení. Uspořádané značení vede k lepšímu hodnocení. Měli byste také používat protokol HTTPS a odstranit z webu veškerý škodlivý software. Čisté HTML a CSS jsou také zásadní pro dobrý výkon při vyhledávání, stejně jako aktualizované kódy problematických odpovědí. Budete také chtít vytvořit mapy stránek ve formátu XML a HTML a odeslat je vyhledávačům.

Pokud jste tak ještě neučinili, zveřejněte také podmínky služby a zásady ochrany osobních údajů. Google je při analýze webových stránek používá jako indikátory důvěryhodnosti. Dobrá technická optimalizace pro vyhledávače zvýší pravděpodobnost, že se váš obsah bude dobře zobrazovat ve vyhledávačích.

Balení na cestu

Vytvoření dominantního receptu na optimalizaci zážitku z vyhledávání vyžaduje něco trochu pikantnějšího, než je SEO ze staré školy, a trocha dalšího míchání v hrnci přispívá k lepší interakci s uživateli a prezentuje vaši značku jako kompetentní a profesionální.

Spotřebitelé jsou chytří - a stále chytřejší. Jejich vysoké nároky na uživatelskou zkušenost zvyšují laťku a inspirují marketingové šéfkuchaře, aby přinesli své nejlepší výtvory.

Použijte těchto pět ingrediencí ve svém vlastním úsilí o UX a SEO a brzy budete vytvářet zážitky, které si uživatelé zapamatují a odnesou si je s sebou - a budou se vracet pro další.


Mohlo by vás zajímat

Fotografie ženy píšící poznámky, symbolizující rozvoj myšlenkového vedení a sdílení znalostí.
  • autor Redakce
  • 04. 07. 2025
Jak se stát myšlenkovým lídrem?